Otoyol besleyicisindeki tehlikeli nokta dönel kavşağa dönüşüyor

YeFu

Global Mod
Global Mod
“O gün şirket şantiyeyi devralıyor, malzeme ve ekipman getirmeye başlıyor. Henüz tam olarak kesin değil, ancak başlangıçtan itibaren bazı trafik kısıtlamalarına neden olması muhtemeldir” dedi Yaylalar Karayolları ve Karayolları Müdürlüğü bölgesel sözcüsü Jiří Veselý.


Buralarda kısıtlamaların etkisi çok büyük olacak. Burası tüm Highlands'de yerleşim alanları dışında trafiğin en yoğun olduğu yerlerden biridir. Havlíčkův Brod'u Jihlava'ya bağlayan yoğun yol 38 ve D1 otoyolu buradan geçmektedir.


“Ayrıca kavşak endüstriyel bir bölgede yer aldığından büyük ölçüde kamyonlar ve diğer ağır araçlar tarafından kullanılıyor. Son trafik sayımına göre her gün buradan 12 bin 500'den fazla araç geçiyor, bunların yaklaşık üçte biri kamyon ve kamyon.” diye konuştu.


Otoyol çıkışları ve rampalarla besleyici kavşağın yeniden inşasına eşlik edecek trafik kısıtlamaları da otoyoldaki trafiği etkileyecek. Yeniden inşa döneminin büyük bölümünde Prag yönünden 112. kilometredeki Jihlava çıkışı tamamen kapatılacak.


Bu nedenle Brno'dan gelip Jihlava'ya gitmek isteyenlerin 119 Velký Beranov çıkışını kullanması gerekiyor. Brno'dan Havlíčkův Brod'a seyahat ederken ŘSD, 104 Větrný Jeníkov çıkışına kadar sürüş yapmanızı önerir. Buradan Brod'a alt sınıf yollardan gidebilir veya D1 üzerinden dönüp 112 numaralı çıkışa geri dönebilirsiniz. Prag'dan ayrılıp Brod'a dönmek mümkün olacaktır.


Havlíčkov Brod'dan Prag'a doğru gitmek de aynı şekilde zor olacak. Bu yönde Pávov yakınındaki D1'e gitmek mümkün olmayacaktır. Jiří Veselý, “Sürücüler Brno yönündeki 112 numaralı çıkışı kullanabilecek ve 119 numaralı çıkıştan çıkarak otoyoldan çıkıp hemen rotalarına girecekler” tavsiyesinde bulunuyor.


Trafik ışıkları trafiği kontrol edecek



Trafik 38 numaralı yoldan geçerken bile sınırlı olacak. Burada sürücülerin tümsekler ve daha uzun gecikmeler beklemesi gerekiyor. Kavşağı yeniden inşa etme planı, iki haftada bir iki kez trafik ışığı kontrollü servislerin devreye sokulmasını bile vaat ediyor.


Bu mod yakınlardaki Tří Věžiček kavşağını önemli ölçüde etkileyecektir. Servis sırasında bu kavşaktaki trafik ışıkları kapatılacak. Střítež sanayi bölgesinden Jihlava'ya doğru sola dönmek sorun yaratabilir.


Veselý, “Otomobil halkından sabırlı olmalarını ve trafiğin geçici düzenlemesine saygı duymalarını istiyoruz.” diye sordu.


Otoyol çıkışları ve rampaların 38 numaralı yol ile kesişimi, kaza oranı açısından Vysočina'daki en tehlikeli yerlerden biridir. Burada çoğu zaman riskli anlar yaşanıyor, bazen de durum ciddi bir kazayla sonuçlanıyor. Son iki yılda 2 kişinin öldüğü, 11 kişinin yaralandığı 26 kaza yaşandı.


Hepsi birbirine benziyor. “Birisi Jihlava'dan uçuyor, başka bir araba otoyolun dışına çıkıyor ve bir çarpışma oluyor. Römorklu bir araç otoyoldan Jihlava'ya döndüğünde dönüş manevrasını yönetmek neredeyse imkansızdır.” Vysočina'daki polis sözcüsü Dana Čírtková daha önce anlattı. Kavşakta 38 numaralı yolun dört şeritten iki şeride geçmesi de sürücüler açısından sıkıntı yaratıyor.


İç kenara iki metrelik bir halka gelecek



Son yıllarda ŘSD kavşağı birkaç kez değiştirdi. Düşük maliyetli değişiklikler olarak adlandırılan değişiklikler, hızın azaltılması, işaretlerin vurgulanması, trafik şeritlerinin yeniden boyanması veya plastik direklerle donatılmasından oluşuyordu.


Mevcut ayarlamalar daha temel olacaktır. Otoyol çıkışındaki kavşak dönel kavşağa dönüşecek. Çapı 44 metre, dairesel bant ise 6,5 metre genişliğinde olmalıdır. Ayrıca iç kenarında büyük araçların ara sıra geçebileceği iki metrelik bir halka bulunacak.


“Bu kavşağın tüm giriş ve çıkışları tek şeritli olacak ve asfalt bir adayla ayrılacak. Hakim yönler için ayrı kollar oluşturulacak. Bunlar Jihlava – Prag, Brno – Havlíčkův Brod ve Havlíčkův Brod – Jihlava/Brno yönleridir,” diye anlattı Veselý. Havlíčkov Brod'dan Jihlava veya Brno'ya gidenler kavşağa bile girmeyecekler, dışarıdan sağ taraftan dolaşacaklar.


Kavşağın yeniden inşası ve buna bağlı kısıtlamaların Ekim ayına kadar sürmesi gerekiyor. Yüklenici inşaat şirketi Strabag'tır. Tasarımcının öngördüğünden dokuz milyon daha az olan, KDV'siz 58 milyonluk bir döner kavşak inşa etmeyi üstlendi. İhaleye toplam 7 firma katıldı.



Operasyon sırasında onarılacak


Jihlava'nın hemen yakınındaki yol 38'de otoyolun altındaki kavşakta yapılan değişiklik bu yılki tek sınırlama olmayacak. Karayolları ve Karayolları Müdürlüğü aynı zamanda bölgesel başkentin Jiráskova Caddesi'nden Ráj bahçe yerleşimi yakınındaki döner kavşağa kadar olan neredeyse beş kilometrelik çevre yolunun onarımına da hazırlanıyor.

ŘSD'nin bölgesel sözcüsü Jiří Veselý, “Yolun yeniden inşası, çok sayıda kusur gösteren yol teşhislerine uygun olarak gerçekleştirilecektir.” dedi.

Tünel ve hemzemin geçidin ilgili kolları da dahil olmak üzere asfalt yüzeyinin tamamı değiştirilecektir. İki köprüdeki köprü contaları ve mesnetler de değiştirilecek. Proje ayrıca gürültü önleyici duvar ve bariyerlerin değiştirilmesini de içeriyor.

ŘSD, her zaman hiçbir iş yapılmayacak geçilebilir bir şeridin bulunması koşuluyla, yeniden yapılanmayı çalışır durumdayken gerçekleştirmek istiyor. Veselý, “Ancak bu yalnızca Vysočina Bölgesi, Jihlava şehri ve Çek Cumhuriyeti Polisi ile yürütülecek kapanış komisyonunun müzakerelerinden ibaret olacak” dedi.

ŘSD şimdi müteahhitler için bir yarışma duyurdu. Kamu sözleşmesinin tahmini değeri KDV hariç neredeyse 162 milyon krondur. Başlangıçtan operasyona kadar geçen maksimum süre 126 gün olmalıdır. Çalışmalar yaz tatilinin başlamasıyla başlamalıdır.