Araç paylaşımı. Jihlava araba paylaşımını denemek ve aynı zamanda ücretsiz bir park yeri hazırlamak istiyor

YeFu

Global Mod
Global Mod
Şehir merkezinde ücretsiz Pazar otoparkı oluşturulabilecek alan bulunmaktadır. Ancak kesinlikle tam bir ürün olmayacak. Belediye başkanı, turuncu ve mor park tabelalarında olasılıklar gördüğümüzü söyledi.


Şehrin resmi otoparkını tanımlayan ve şehirdeki alanları çeşitli park bölgelerine ayıran yeni otopark sistemi bu yıl Jihlav’da çalışmaya başladı. Yanında bir park görevlisi getirdi ve diğer şeylerin yanı sıra geceleri ve hafta sonları kalede park etmeyi başlattı.


Bölge sakinleri yeni sistemi överken, muhalefet de dahil olmak üzere halkın geri kalanı sistemi eleştiriyor. Örneğin insanların hataları park makinesinin olması, otoparkın pahalı olması ve hafta sonları ve geceleri arabayı ücretsiz park edememekti. Örneğin şehir merkezinin nüfusunu boşaltmamaya dikkat edin.


Ryka’ya göre, izleme aracından elde edilen veriler, şehir merkezindeki mavi park yerlerinde pazar günleri bile yüksek düzeyde araç doluluğunun olduğunu gösterdi. Belediye başkanına göre pazar günleri otopark ücreti olmasaydı bölge sakinleri olumsuz etkilenecekti. Mavi otellerde pazar günü doluluk oranı yüzde 84 civarında gerçekleşti. Turuncu ve mor bölgelerde araç doluluğu yüzde 30 civarındaydı. Petr Ryka, “Orada ücretsiz bir park yeri için yer görüyoruz” diye ekledi. Muhalefetin bu çabası vt.


En başından beri hafta sonları otoparkın ücretsiz olmasını istiyordum. Biz bu şekilde profesyoneliz. Temsilci ve eski belediye başkanı Karolna Koubov (PiFo), en azından Pazar günü şehir merkezinin erişilebilirliğini destekleyeceğini söyledi. Ocak ayının başında belediye binası daha fazla ayrıntı yayınlamak istiyor. O zaman haber özellikle sıfırdan uygulanmalı. Bu sayede otopark sistemi diğer yüzlerce şehre de yayılacak. Bu sefer Telesk caddesinden Vrchlickho caddesindeki Dom zdrav’a doğru aşağı doğru olması gerekiyor.


Bu yıl şehrin otopark için 16 milyon kronluk bir bütçesi var. Otoparklardan toplanan paranın tamamı Hareketlilik Fonu’na gidiyor ve otoparklara iade ediliyor. Ryka, bunları otopark için güçlendirilmiş alanlara ve yeni parkmetrelerin satın alınmasına yatırıyoruz, diye ekledi.


Ortalama iki tip araba



Şehir aynı zamanda ulaşım bağlantılarının geliştirilmesine de odaklanmak istiyor. Belediye başkanı şehirdeki ortak bisiklet sayısını artırmak ve yeni bir paylaşımlı araba sistemi (araba paylaşımı) denemek istiyor. Kontrol etmeye değer bir hizmettir. Tekliflerim var, göreceğiz. Beşinci yılda araç paylaşım operatörüyle ilk aşamayı başlatacağımızı biliyorum. Bakalım vatandaşların buna nasıl tepki vereceğini göreceğiz. Ryka, daha sonra buna dayanarak başka kararlar vereceğimizi belirtti.


Belediye başkanı Jihlav’da yirmi ile elli arasında ortak araba olabileceğini söyledi. Özellikle o zaman ortada iki tip araç olurdu. Endişelenmeyin, sübvansiyon sağlamayacak. Sadece park koşulları konusunda anlaşmaya varmamız gerekiyor. Bunu vatandaşlara hizmet olarak görüyorum. Eğer bunu kullanacak bir grup insan varsa o zaman bu mantıklıdır ve denemeye değer, diye düşündü.


Örneğin Prag’da bile şehir merkezinde yaşayan ailenin genç reisinin aynı arabayı paylaştığına dikkat çekti. İkinci bir araba almayı düşünen ailelerin de ortak arabayı kullanabileceğini hayal edebiliyorum. Paylaşımlı araç sisteminin benimsenmesi durumunda şehirde araba hayalinin yaşanmasına yol açabileceğini ekledi.


Temsilci Karolna Koubov, sisteme bağlı bir araba kullanıyor. Sosyal ekonominin ilkeleri bir trenddir. Detaylarını bilmiyoruz ama genel olarak taraftarız. Jihlava’nın hayatta kalacak kadar büyük olduğunu belirtti.