KOLKATA: Pandemi tatilinden sonra Bengal’de okulların yeniden açılması ve beden derslerinin yeniden başlaması, öğrencilerin okuma ve aritmetik becerilerinde hafif bir iyileşmeye yol açtı, ortaya çıkıyor Eğitim Durumuna İlişkin Yıllık Rapor (ASER). Ancak uzmanlar, bazı durumlarda öğrenme seviyelerinin hala Covid öncesi seviyelerin altında olduğundan endişe ediyor. Ayrıca, Bengal’deki devlet okullarına kayıt artmış olmasına rağmen, ulusal ortalamadan daha düşük katılımdan endişe ediyorlar.
Pratham Education Foundation ve Liver Foundation, Bengal tarafından desteklenen rapor, çocukların %92’sinin devlet okullarında olmasına rağmen, 2022’de devam oranının %68,2 olduğunu gösteriyor. Pratham Eğitim Vakfı CEO’su Rukmini Banerji, “Pandemi sırasında kız çocukları okuldan önemli ölçüde ayrılmadı, bu hükümetin planlarına bağlanabilir. Rapor, Bengal’deki 18 ilçedeki hanelerin verilerine dayanıyor.”
Rukmini, Bengal’de temel okuma ve matematik seviyelerinin 2014 ile 2018 arasında sabit olduğunu, ancak öğrencilerin pandemi sırasında “öğrenme kaybı” yaşadıklarını da sözlerine ekledi. Banerji, “2022’ye kadar, III. Sınıfta okuyan çocukların yalnızca üçte biri düzeyde okuma ve aritmetik becerilerine sahipti. Bu, çoğu çocuğun önümüzdeki birkaç yıl içinde NIPUN Bharat hedeflerine ulaşılabilmesi için temel okuma ve yazma becerilerini edinme konusunda yardıma ihtiyacı olduğu anlamına geliyor.” dedi, kaydın yüksek olabileceğini ancak öğrenmenin düşük olduğunu sözlerine ekledi.
Nobel ödüllü Abhijit Vinayak Banerjee, sömürge tarihinin insanların düşünceleri üzerinde büyük bir etkiye sahip olmaya devam ettiğine inanıyor. “İnsanlar okulu devlet işlerine girmek için bir araç olarak kullanma eğilimindeler. Aileler, bir öğrencinin iş bulamayacağını anlayınca, ders çalışmaktan vazgeçiriyor. Bu zihniyet değişmeli. Unutmamalıyız ki her aşamada öğrenme önemlidir. önemlidir ve kazanmaya yardımcı olabilir. 8. sınıfta okuyan bir çocuk, 6. sınıfa kadar okuyan bir çocuktan daha fazla kazanacaktır.”
Rapor, Sınıf III’teki çocukların %32,6’sının ve Sınıf VIII öğrencilerinin %69,8’inin 2021’de sırasıyla %27,7 ve %68,3’ten bir artışla Sınıf II düzeyinde metin okuyabildiğini göstermektedir. V. Sınıftaki öğrencilerin yaklaşık %47,1’i Sınıf Okuyabilir 2021’de %48’lik bir düşüşle -II seviyesindeki metin. Sayısal bilgi söz konusu olduğunda rapor, III. Sınıf öğrencilerinin %32,4’ünün en azından çıkarma yapabildiğini, V. Sınıfın %26,9’unun ve VIII. Sınıfın %32’sinin paylaşabildiğini gösteriyor. Rapor ayrıca eyalette yüksek bir öğrenci yüzdesinin, neredeyse %75’in olduğunu gösteriyor. ücretli eğitim.
Akademisyen Sukanta Chaudhuri, Bengal’in durumunun ülkenin diğer bölgelerine göre daha iyi olduğuna, ancak öğrenme sonuçlarının yıllar içinde iyileşmediğine dikkat çekti. Merkezin altyapıyı hızlandırmak için fon ve kaynak sağlamadaki rolünü eleştirdi. Daha fazla öğretmenin işe alınması gerektiğine ve hükümetlerin öğrenme açığını kapatmak için girişimlerde bulunması gerektiğine inanıyordu. Vikramshila Education Resource Society’den Shubhra Chatterji, vakfın çökmekte olduğunu söyledi, bu endişe vericiydi, ancak “hala toparlanacak yerimiz vardı”. Liver Foundation’dan Abhijit Chowdhury, sorunu düzeltmek için anket ihtiyacına odaklandı.