Cisf personeli, sabahın erken saatlerindeki uçuş telaşıyla başa çıkmak için bir saat erken rapor verdi | Kalküta Haberleri

YeFu

Global Mod
Global Mod
KOLKATA: Kalküta havaalanında sabahın erken saatlerinde yaşanan yolcu yoğunluğuyla başa çıkmak için, CISF – insan gücü sıkıntısı çekiyor – personelinin sabah vardiyasındaki kayıt süresini bir saat öne aldı. Ayrıca, acil durumlar için uluslararası terminalden iç güvenlik kontrol portallarına ek güç çağırır.
TOI, iki hafta önce yolcuların ve havayollarının, yolcu sayısındaki ani artış ve önemli ölçüde CISF insan gücü eksikliği nedeniyle güvenlik, terminal girişleri ve havayolu check-in kontuarlarında aşırı uzun kuyruklardan şikayet ettiklerini bildirmişti.
Covid öncesi Kalküta havaalanında 1.334 CISF personeli vardı ve bu sayı şu anda 1199’a düştü. 2020’de, havaalanının 1600’den fazla CISF personeline ihtiyacı olduğunu gösteren bir anket yapıldı. Teşkilat, kritik olmayan operasyonlar için özel güvenlik personeli kiralayarak ve trafiğin yoğun olduğu saatlerde tıkanıklığı hafifleterek açığı kapatmaya çalışıyor. Ancak şimdiye kadar sadece 74 tanesi işe alındı.

güvenlik istatistikleri


“CISF görevlileri yolcu akınına göğüs germek için mücadele ederken, yeni işe alımlar olmadan hatlar her geçen gün uzadı. Bu nedenle CISF personelinin sabah vardiyasındaki raporlama saatinin 06:00’dan 05:00’e kaydırılmasına karar verildi. Üst düzey bir havaalanı yetkilisi, gece vardiyasında daha az CISF görevlisinin bulunduğunu ve bildirim süresindeki ayarlama, 20 personelin eklenmesine ve sabah trafiğin yoğun olduğu saatlerde yolcuları tarama ve arama görevini üstlenecek yeni bir kuvvete olanak sağladı” dedi. .
Yetkili, yoğun dönemde, günün bu saatinde çok az uçuş hareketi olan dış hat kalkış noktalarından iki güvenlik tarama makinesini çalıştırmak için donanımlı 12-14 CISF personelini aradıklarını da sözlerine ekledi.
TOI 30 Kasım’da, giden iç hat yolcularının ortalama sayısının geçen ayın ortasından bu yana yaklaşık 18.000’den yaklaşık 24.000’e yükseldiğini bildirmişti. Bir havayolu yetkilisi, “Özellikle sabah saatlerinde 05:30 ile 09:30 saatleri arasında kuyruklar uzuyor” dedi.
Normal Flyers, kuyruklar geçen aya kadar biraz daha iyi yönetildiği için sabah vardiyası zamanlamasını ilerletme ve ek personel getirme hareketinin işe yaradığını söyledi.
“Geçen ay, havaalanına girmek için 15 dakikadan fazla kuyrukta beklemek ve ardından güvenlik için 45 dakikadan fazla beklemek zorunda kaldığımız zamanlar oldu. Ancak geçen Pazar günü Delhi’ye uçtuğumda kuyrukların daha iyi yönetildiğini ve çok sayıda yolcu olmasına rağmen sıraların hızlı hareket ettiğini ve farklı güvenlik portallarına daha iyi dağıtıldığını fark ettim” dedi. Dwaipyan Roygirişimci ve sık uçan yolcu.