CSE verilerine göre Kolkata’nın geçen kışki kirliliği Delhi’ninkinin hemen gerisinde | Kalküta Haberleri

YeFu

Global Mod
Global Mod
KOLKATA: Kalküta, Center for Science tarafından yayınlanan verilere göre, “çok kötü” hava kalitesi indeksi (AQI) gün sayısı açısından bu kış – Delhi’nin hemen ardından – ülkedeki tüm mega şehirler arasında en kötü ikinci hava kalitesine sahipti. Çevre (CSE ).
Şehrinizdeki kirlilik seviyesini takip edin
Ekim ve Şubat ayları arasında altı şehirden gerçek zamanlı partikül madde (PM2.5) verilerinin analizine dayanan CSE’nin bulguları, yalnızca en çok dikkat çeken Delhi’de değil, çoğu büyükşehir bölgesinde kış kirliliğinin kötüleştiğine işaret ediyor. Salı günü yayınlanan rapor, konumu veya jeo-iklimsel bölgesi ne olursa olsun tüm mega şehirlerin 2022-23 kışında PM2.5 seviyelerinin kötüleşmesi sorunuyla karşı karşıya kaldığını belirtiyor.

Kirlilik


Analiz Kalküta’dan veri aradı ve Yaşasın, Delhi, Bombay, Haydarabad, Bangalore ve Chennai. Mumbai’deki hava kalitesi Kalküta’dan sadece biraz daha iyiyken, Bengaluru ve Chennai PM2.5 seviyelerinde en hızlı bozulmayı gördü.
Birkaç çevre uzmanı, havanın kötü olduğu günlerde acil durum önlemleri alarak yıl boyunca acil eyleme ihtiyaç olduğunu gördü.
Metreküp başına 151 µg kış ortalama PM2.5 seviyesiyle Delhi, son yıllarda gelişme göstermesine rağmen açık ara en kirli mega şehir olmaya devam etti. Ancak diğer beş şehirde, bu kış ortalama PM2.5 seviyeleri endişe verici.
Kalküta ve Howrah’da metreküp başına 84 µg idi ve bu, PM2.5 için 24 saatlik standart olan metreküp başına 60 µg’dan daha yüksekti. Altı şehirde dört kış (2019-20 ile 2022-23) verileri karşılaştırıldıktan sonra yapılan analizin amacı, bu şehirlerdeki partikül madde kirliliğinde daha uzun vadeli mevsimsel değişimleri ve yıllık eğilimleri anlamaktı.
“Kuzey ovalarının dışındaki şehirler, kış aylarında kirliliğin tepe noktasını kontrol altına almak için daha uygun meteorolojik koşullara sahip olabilir, ancak genel şehir ortalaması ve farklı yerlerdeki seviyeleri çok yüksek maruziyetlere neden olabilir.
CSE İcra Direktörü (araştırma ve savunuculuk) Anumita, “Bu, hızla otomobilleşen ve kentleşen şehirlerdeki emisyonları kontrol etmek için yıl boyunca eylem gerektiriyor” dedi. Roychowdhury. Verilerin, kötü hava günlerinde Kalküta ve diğer şehirlerde yıl boyunca katı önlemlerin yanı sıra dizel araçlara kaldırımlar ve tek ve çift plakalı araçlara iki günde bir izin verilmesi gibi acil durum önlemlerinin alınması gerektiğine işaret ettiğini hissetti. genel kirliliği azaltmak için.
“Çabalar, diğerlerinin yanı sıra araçlardan, endüstriden, atık yakma, inşaat ve evlerdeki katı yakıtlardan kaynaklanan emisyonları azaltmaya yönelik olmalıdır. Bu aynı zamanda Ulusal Temiz Hava Programı kapsamındaki partikül kirliliğinde %40 azalma hedefine ulaşmak için de gerekli” dedi.
“Analiz için şehir geneli ortalama kullanıldı ve tanımlanan çalışma dönemi için işlevsel olan tüm şehir istasyonlarının ortalaması olarak tanımlandı. Bu kış, bu şehirlerin birçoğu (Delhi hariç) bir önceki kışa göre daha yüksek mevsimsel PM2,5 ortalamaları kaydetti.
Bu, bu şehirlerdeki toplam emisyonların yüksek olduğunu veya artabileceğini açıkça gösteriyor” dedi. Avikal Somvanshi.