Dairenin avantajları ve iyi korunmuş bir barınağı vardır. Editör yıkımdan önce Jihlava tren istasyonunu ziyaret etti

YeFu

Global Mod
Global Mod
Birkaç hafta önceki ilk tura sadece 15 kişi katılmıştı. Jene ukanda şehirde tüm hızıyla devam ediyordu, bu yüzden ikinci gün 40'ı içti. Perşembe günü organizatörler patatesleri bile geri çevirmek zorunda kaldı, sıcağa rağmen elli kişi sonunda toplantıda içti. Hatta kendimizi kameraya bile çektik.


İstasyon alanının tamamını orijinal haliyle görmek için son şans. Bir dizi rehberli tur tasarlayıp uygulayan demiryolu tarihçisi Richard Cila sayesinde birçok Jihlavanlının kasabalarının sanayi tarihini okuyabiliyor olmasından çok memnunum. Eski Cihlava istasyonunun yeniden inşasından sonra şehirden geriye hiçbir şey kalmayacak. Madenin binası, çitler, depo yerle bir olacak ve raylar bilinmeyene dönüşecek.


Rehberli tur Jihlava istasyonunun kilise başında başladı. Rehber elbette insanlara istasyonun tarihini tanıttı ve onlara bugün Maarsk'tan iki kamyon dolusu inşaat malzemesi ve hatta taze kavun ve biber yüklemenin alışılmış bir şey olmadığını hatırlattı. Cila, öğle saatlerinde sebzelerin Maarsk'ta hasat edildiğini, geceleri bir yük ekspresinin onları Jihlava'ya getirdiğini ve ertesi gün raflarda olduğunu söyledi.


Yüklemeden sonra köpek yatakhanesini sıcak bir yere taşıdık. Yıkılmayacak olsa da 2033'ten sonra yapılacak hızlı tren hattı nedeniyle eğilebilir. Isıtma tesisinin hala çelik kirişlerle güçlendirilmiş benzersiz bir kafes kirişe sahip olduğunu biliyor muydunuz?


Tur gerçekten kapsamlıydı, bir uçtan diğer uca gidiyordu, tren istasyonu sayesinde yan kenarlara, yani demiryolu hattı boyunca makasların yürüdüğü istasyonun uçlarındaki binalara bile bakabildik.



Jihlava ve Transverzlka


Ndra Jihlava kasabası 1887 yılında Trans-Moravya Demiryolunun bir parçası olarak kuruldu. Avusturya-Macaristan'da rayların yarısı Viyana'dan kuzeye doğru gidiyordu, ancak Transverzlka'nın onları batıdan girişe kadar geçmesi gerekiyordu. Domalice'de başladı, Moravia köpeğini yönetti ve Vlrsk prsmyk üzerinden Hornch Uher'e (bugünkü Slovakya) girdi.

İstasyon Jihlava m


1914 ve 1932'de Jihlava istasyonu


Jihlavsk belediye demiryolu şehirdeki ikinci demiryoluydu ve esas olarak 16 yıl sonra Avusturya Kuzeybatı Demiryolu şirketi tarafından inşa edildi. Jihlava msto istasyonu her zaman böyleydi. Yeniden yapılanma sonrasında bu durumun değişmesi bekleniyor, şehrin belediye binası oldukça dolu bir konuma sahip.


Güvercin pisliği, kapak ve ilk yıkama merdivenleri



Etkinliğin en dikkat çeken kısmı şüphesiz idari binanın açılışıydı. Ekran, yazarkasa ve ulaşım ofisi dışında ofis bugün boş. Güvercin pisliği ve kuş iskeletlerinden korkmayan herkes bodrumdan çıkıp yere inebilirdi. Birinci katta istasyon görevlileri için tek odalı bir daire ve orta düzey yöneticiler için daireler, ikinci katta ise demiryolu çalışanları için daireler vardı.


Richard Cila'ya göre Jihlava istasyonunun Jihlava hapishanesindeki ilk sifonlu tuvalet olması merak konusu. Binanın yükselticisi, pencereleri ve tuvaletleri bölen dış duvarı, her şeyin orijinal olduğunu ondan öğrendik.




İki unsvt yakınındaki binaların üzerindeki yazıt



Her iki tarafta da yıllar sonra bile evin bodrumunda olduğu gibi eski kje'yi bulduk, sadece üzerinde bir delik vardı. Küvet bir daireye aitti, çalışanlar eşyalarını buraya depolayabiliyordu ama fiyatına göre ikisinin kıçı vardı. Neden deliğe bir çatı koymuyorsunuz, muhtemelen bugün bile işe yarayacaktır. Aslında hayır, güvercinler yüzünden yağmur yağmadı.


Madenin altındaki mahzende demiryolu çalışanları için bir barınak muhafaza edildi. Burada bir tür kurt dünyası ile saklanmış olmaları mümkündür, ancak bundan sonra mahzenlerin değiştirilmiş olması daha olasıdır. Hermetik olarak kapatılmış bir kapı, içme suyu için bir tank, kanalizasyon ve iki acil durum girişi korunmuştur. Biri intikam peşinde, diğeri depoda.


P

Muhafazaya giriş


Ndran binasının etrafı ağaçlarla ve bir yeraltı sığınağıyla çevreleniyor



Richard Cila'ya göre istasyon binasını orijinal haliyle gören son kişiler muhtemelen bizdik, yıkım programı hala çekici değil: Ağustos ayının ilk gününde çekiş hattı yıkılacak ve geçici bir hat inşa edilecek. birincinin üstünde ikinci parça ile başlayacak. Bu iki yurt dışında kalanlar yıkılacak. Aralık ayında yeni yolla birlikte Jihlava istasyonundaki durak sağdan servis verilecek ve istasyon sadece yürünebilecek. Cila, Stana'nın binasının temizleneceğini ve teorik olarak 15 Aralık'ta yıkılacağını ekliyor.




Aralık 2024'ten itibaren Jihlava istasyonu bir tren istasyonuyla donatılacak.



Yeniden yapılanma sırasında birinci ve ikinci hattın yerine yeni bir istasyon binası inşa edilecek, yanında Merkezi Ulaşım Terminali (otobüs durağı) ve P+R otoparkı yer alacak. Trafiği Jihlava'nın yerleşim sokaklarından uzaklaştıracak şekilde güzergah boyunca yüksek kapasiteli bir yol inşa edilmelidir. Haziran 2026'da en azından tamamen bitirilmesi gerekiyor.