Deliklerden kaçınılamaz. Sürücülerin arabalarına çarpmamak için tempoyu takip etmeleri gerekiyor

YeFu

Global Mod
Global Mod
Güney Moravya'da yollar gerçekten kötü durumda. Ne de olsa vali yakın zamanda, durumun daha da kötüleşmemesi ve kabaca aynı kalması nedeniyle herkesin ancak büyük yatırımlar sayesinde mutlu olabileceğini söyledi.


Delik üstüne çukur ve neredeyse her seferinde bir adım atılan yol, Šlapany u Brno'dan Bedřichovice kısmına giden sürücülerin gerçeği budur. Bölgesel yol uzun yıllardan beri bu kadar yoksul bir durumdaydı. Šlapanic belediye başkanı Michaela Trněná (kızlık soyadı) “Çukurlar onarılıyor, ancak bir ay içinde yeniden orada olacaklar” diye açıklıyor. Ona göre, belediye binasında oturduğu sekiz yıldan fazla bir süredir sorunu düzeltmeye çalışıyor, ancak şu ana kadar boşuna. Belediye başkanı “Her yıl soruyorum, her yıl bununla ilgileniyorum” diyor.


D1 karayolu üzerindeki Rohlenka motor istasyonundaki köprülerin onarımı nedeniyle buraya dolambaçlı bir güzergahın yönlendirildiği dönemden sonra, valilik binasının yeniden inşasına geçen yıl başlanacağını umuyordu. “Ancak aşırı trafik rotayı tamamen düzleştirmiş olsa da bu gerçekleşmedi” diyerek bölgenin bu yıl rotayı onarmaya başlayacağını umduğunu da sözlerine ekledi. Ve Güney Moravya Bölgesi Yol İdaresi ve Bakımı başkanı Roman Hanák bu sefer onu memnun edecek. “Şu anda ihale sürecine ilişkin belgeleri hazırlıyoruz” diye açıklıyor.


Gerçekten bu kıştan sonra bölgedeki mülk sahiplerinin çoğu olan 3.800 kilometreden fazla yolun bakımını üstlenen valiliğin idaresi altındaki yollarda gerçekten çok sayıda çukur var. Ortalamanın üzerindeki sıcaklıklar ve minimum kar nedeniyle, bölgesel yol çalışanları yağmurlamadan tasarruf etti, ancak çukurları yamamak onlara çok daha pahalıya mal olacak. Geçen yıl kasım ayından mart ayı sonuna kadar tüm kış döneminde 250 ton soğuk karışım tüketirken, bu yıl şubat ayı sonuna kadar neredeyse iki katına çıktı.


Sonuçta, örneğin Blanensko'daki Velké Opatovice belediye başkanı Kateřina Gerbrichová (kızlık soyadı), insanlar ara sıra yollarda kürekli işçi ekiplerini görebiliyor. Belediye başkanı “Ve bunun etkili bir yaklaşım olduğunu düşünmüyorum” diyor. Bölgesel yolların çoğu zaman kötü durumda olduğu yer tam olarak Güney Moravya Bölgesi'nin kuzeyindedir.


Bunların arasında, tam olarak Velké Opatovice'den komşu Pardubice bölgesindeki Jevíček'e giden yol öne çıkıyor. Ancak birkaç hafta içinde işçiler bunun üzerinde çalışmaya başlayacaklar. Gerbrichová, “Nisan sonuna kadar hazır olacak” diyor. Buna ek olarak, bölgesel yol çalışanları Bezděčí, Jaroměřice ve Velká Roudka bölgesindeki köylerin yakınında da başka onarımlar yapmaya hazırlanıyor.


Bağlantısız onarımlar mı? Her yerde yapılamaz



Yol çalışanlarına göre daha fazlasını da onarabilirlerdi ama gerekli hazırlık çalışmaları onları geride tutuyor. Örneğin geçen yıl, belediye başkanı Zbyňek Pastyřík'e (merhum) göre Hodonínsk'teki Dambořice'ye yaklaşma rotasının yeniden inşasıyla uğraşırken, bu rota en azından zaman zaman yolun acil durumuyla ilgili işaretlerle kaplıydı. , yolun altındaki temelin bile çok kötü durumda olduğunu keşfettiler. Zımparalayıp yeni halı döşemek yeterli olmayacaktır. Köyün ilk adamı, “Delikler her zaman onarılıyor, ancak bir süre sonra başka bir yerde yeniden oluşacaklar” diyor.


Bölgedeki yol işçilerinin emrinde, eski ve yeni yüzey arasında boşluk kalmayacak şekilde çukurları onarabilen, yol sadece engebeli ve inişli çıkışlı değil, pürüzsüz olan özel bir makine de var. Ayrıca mikrodalga bazlı ekipmanlarla kışın bile çalışabilirsiniz.


“Bu teknoloji, halen kullanılabilir bir yüzeye sahip olan yollardaki küçük ölçekli yerel kusurların onarılması için uygundur. Ayrıca bu yöntem, delik başına neredeyse bir saat gibi zaman açısından daha zorludur ve bu nedenle her yerde bizim koşullarımıza tamamen uygun değildir,” diye açıklıyor Hanák.


Peki Dambořice ne zaman Velké Hostěrádek'e yeni bir yol açacak? Bina, Rajhrad'dan Brno'daki Rajhradice'ye kadar olan binaya benzer şekilde, artık bu yıl ve gelecek yıl için “olay stokuna” dahil edildi; bugün de sadece bir delik veya yama olarak görülüyor. Bu, bölgenin yol onarımları için şu anda bütçelenen toplam 2,3 milyar krona daha fazla para ekleyip eklemeyeceğine bağlı. Vali Grolich, kendisinin ve meclis üyesi arkadaşlarının en az 200 milyon “bulacağına” inanıyor.


Her halükarda, mevcut miktar halihazırda Brno'daki işlek yolların bölgenin himayesi altında onarılmasına yönelik bir planı da içeriyor. Geçen yıl onarılması beklenen bozuk Černovická Caddesi'nin yanı sıra, yoğun Jihlavská Caddesi'nin en kritik bölümünün yeniden inşası da planlanıyor. D1'den şehre Bosonoh yönünden bir besleyici görevi görüyor, hatta otoyol sütunlarla kapatılmışsa dolambaçlı bir rota olarak da işlev görüyor.



Brno'daki Jihlavská Caddesi.



İşçilerin tam olarak ne zaman orada çalışmaya başlayacağı ve bunun trafiği ne kadar etkileyeceği henüz belli değil. Her şey ancak inşaat şirketinin ihalesinden sonra belirlenecek ve inşaat şirketi genellikle kapatmalar veya kısıtlamalar da dahil olmak üzere ayrıntılı ulaşım organizasyonunu üstlenecek. Aynı durum Zastávka na Brno'dan Velka Bíteš'e doğru devam eden yolun yeniden inşası için de geçerli.


Yol çalışanları da, günümüzde dar olan yolların etrafındaki arazinin standartlara uygun olmaması nedeniyle planlı bazı onarımların sekteye uğradığını, bu nedenle yolların genişletilmesi gerektiğini söyleyerek, yeniden inşa öncesindeki uzun süreci savunuyor. Örneğin Brno bölgesindeki Moutnice ve Telnice köyleri arasındaki rotada bu tür zorluklar ortaya çıktı; bugün Blanen bölgesindeki Křtin yakınlarında Brno yönündeki mülk hazırlığı tamamen geçilemez durumda. Onarımların başlama tarihi hiçbir durumda tahmin edilemez.



Seçilen “delikli” yollar ve onarım planları

  1. Brno'daki Jihlavská (Bosonoh'dan Bohunice'ye): bu yıl bir seçim prosedürü hazırlanıyor
  2. Bedřichovice – Šlapanice (Brno) bu yıl bir seçim prosedürü hazırlanıyor
  3. OTOBÜS DURAĞI (Brno, Velká Bíteš yönü): bu yıl, sözleşme imzalanmadan önce parça geçen yıl zaten onarılmıştı
  4. Çamaşırhane – Lechovice (Znojmo): Bu yıl ŘSD, Lechovice'den Znojmo'ya geçen yılki inşaat için çevre yollarının onarılmasından sorumlu
  5. Brno – Ochoz – Křtiny (Blancen): tarih bilinmiyor, arazi sorunları
  6. Rajhrad – Rajhradice (Brno) bina “depoya” dahil edildi, yeniden yapılanma 2024/2025
  7. Pozořice (Brno, D2 yönü): tarih bilinmiyor, arazi alımları yapılıyor
  8. Moutnice – Telnice (Brno) tarih bilinmiyor, karmaşık arazi alımları
  9. Velké Hostěrádky – Dambořice (Břeclavsko, Hodonínsko): bina “depoya” dahil edildi, yeniden yapılanma 2024/2025
  10. Velké Opatovice (Blanensko, Jevičko yönü): ihale edildi, sözleşme imzalandı
Kaynak: SUS JMK