‘Epar’dan ‘Opar’a, Bangladeş sineması yeni dalgalar yaratıyor | Kalküta Haberleri

YeFu

Global Mod
Global Mod


KOLKATA: Sinematik içerik Dakka dalgalar yaratıyor, küresel izleyicileri kasıp kavuruyor ve yolculuğun kendisi – Kalküta üzerinden – izleyicileri hem “Epar Bangla” hem de “Opar Bangla” seçenekleriyle şımartırken, Tollywood hem içerik hem de prodüksiyon açısından parasının karşılığını alıyor. değerler.
Geçen yıl, Bangladeşli yönetmen Nuhash Humayun’un ‘Moshari’ adlı kısa filmi, Oscar için düşünülen ilk Bangladeş filmi oldu. Humayun’un Chorki Originals korku antolojisi web dizisi – ‘Pett Kata Shaw’ – bir hafta önce 52. Uluslararası Rotterdam Film Festivali’nde gösterildi. Aynı festivalin Ammodo Tiger Kısa Yarışması’na Bangladeş’ten Reetu Sattar ‘Shabnam’ ile katıldı. Muhammed Quayum, Jayita Mahalanobish ve Uzzal Kabir Himu’nun Başkanlık Üniversitesi’nde oynadığı ‘Su Horozlarının Altın Kanatları’nın (Kura Pokkhir Shunne Ura) yakın tarihli gösterimi için Dakka’dan geldi. Kasım ayında Quayum’un filmi, festivalin birincilik ödülü için 28. Kalküta Uluslararası Film Festivali’nde 51 lakh Rs para ödülünü paylaşmıştı.
Ayrıca Mostafa Sarwar Farooki (“Made in Bangladeş”, “Third Person Singular Number”, “Television”, “Ant’s Story”, “Doob: No Bed for Roses”), Abdullah Mohammad Saad (“Rehana Maryam Noor”) gibi yönetmenler de var. ), Mejbaur Rahman Sumon (“Hawa”) ve Rezwan Shahriar Sumit (“Sularımızdaki Tuz”) dünya çapında dikkat çekiyor. Bangladeş’te yapılan web dizileri de aynı derecede popülerdir.
Pek çok insan, Syed Ahmed Shawki’ninki gibi Bangladeş’ten art arda dizi izliyor.karagar‘ ve ‘Taqdeer’, Tanim Noor’un ‘Kaiser’i, Ashfaq Nipun’un ‘Mohanagar’ı, Robiul Alam Robi’nin ‘Unoloukik’i, Shankha Dasgupta’nın’Guti‘, Amitabh Reza Chowdhury’nin ‘Bodh’u ve Raihan Khan’ın ‘Dour’u bir eğlence haline geldi.
Bangladeş’ten bazı çağdaş film yapımcıları, yurtdışındaki ünlü film enstitülerinin mezunlarıdır. Dünya çapındaki ünleri, eserlerinin yüksek üretim değerine, ilginç arka plan puanlarına ve çarpıcı sinematografiye sahip olmasını sağlamıştır. Bu nedenle, Kalküta’nın film meraklıları sadece bundan bahsetmiyor Chanchal Chowdhury‘Hawa’da oynuyor ama Kamrul Hasan Khoshru ve Tanveer Ahmed Shovon’un sinematografisini ve Emon Chowdhury ile Rashed Sharif Shoaib’in fon müziğini vurguluyor. Barkat Hossain Palash’ın ‘Karagar’ ve ‘Taqdeer’deki sinematografisi de aynı derecede akılda kalıcı. ‘Sada Sada Kala Kala’ ve ‘Teka Pakhi’ gibi şarkılar sınırın her iki tarafında da popüler.
‘Tollywood sert bir rekabetle karşı karşıya’
Bengalli film yapımcısı Muhammad Quayum, “Beder Meye Jyotsna” zamanından beri, halk unsurları içeren herhangi bir sıra dışı Bengalce içeriğin Bengal’de her zaman iyi tıklandığına inanıyor. “Tuhaf bir şekilde, Tollywood yaratıcıları bu hit sağlama formülünü henüz benimsemediler. Açık bir pazarda, bu formüle dayanan Bengalce filmler ve OTT içeriği çok popüler hale geldi” dedi.
Yine de birçoğu Quayum’a katılmıyor. Bu film ve dizilerin bazılarının belirlediği yüksek standartların, Tollywood’a katı bir rekabet sağlamak için yeterli olduğuna inanıyorlar. Bengal’in Chowdhury’nin “Rickshaw Girl”, Farooki’nin “Saturday Afternoon” ve Vicky Zahed’in “The Silence” filmlerinin vizyona girmesini dört gözle beklemesinin nedeni de bu olabilir.
Hoichoi Bangladeş’in içerik lideri olarak Dakka merkezli Souvikk Dasgupta’ya göre, yeni içerik “Tollywood’da orta sınıfın sahte bir temsilini görmenin verdiği can sıkıntısından” bir mola sunuyor… Tollywood filmleri güneyde geçiyor Kuzey Kalküta’daki Kolkata yüksek katlı ve aristokrat evlerinin. -Kasabalar ve oradan hikayeler anlatın.Şehre odaklansalar da algıları farklı.Yeni yüzler, yoksulluk ve göç gibi konulara ışık tutan yeni hikayeler anlatmak istiyor.”
Tollywood’da Babita (Satyajit Ray’in “Ashani Sanket”) gibi Bangladeşli kadın kahramanların geleneğini sürdüren aktör Jaya Ahsan, TOI’ye, bugünün izleyicilerinin Bangladeş’teki OTT platformlarının “dürüst içeriğe” yer verdiğini, bunun da çok yakın anlamına geldiğini söyledi. gerçeklik. “Bangladeşli film yapımcıları her zaman sınırları zorlamak istemişlerdir. OTT platformlarının ortaya çıkışı bu alanı sağlamıştır” dedi.
Mevcut Bangladeşli aktörlerin büyük yetenek havuzu da bir rol oynuyor. Web dizileri, başrollerde Chanchal Chowdhury (“Taqdeer”, “Karagar”), Mosharraf Karim (“Mohanagar” ve “Dour”) ve Afran Nisho (“Syndicate”) gibi aktörlerin ilgi çekici performanslarına sahiptir. Intekhab Dinar, Naseeruddin Khan, Afjal Hossain, Jayanta Chatterjee, Fs Nayeem, Uzzal Kabir Himu, Shamol Mawla, Sohail Rana, Manoj Pramanik, Mir Naufel Ashrafi Jisan, Mehazabien Chowdhury, Jayita Mahalanobish ve Rafiath Rashid Mithila’nın performansları da aynı derecede akılda kalıcı. Oyuncular da geride kalmıyor. Pek çok kişi, Azmeri Haque Badhon’un ‘Guti’deki uyuşturucu satıcısı rolünün kıta altı bir web dizisinde cüretkar bir rol olduğuna inanıyor. ‘Rehana Maryam Noor’daki performansı Cannes’da dikkatleri üzerine toplamıştı. Tasnia Farin, ‘Ladies & Gentlemen’deki ilk web dizisinin ardından ‘Karagar’ ile beğeni topladı. Tasina kısa süre önce Tollywood’daki ilk çıkışını Atanu Ghosh’un ‘Aaro Ek Prithibi’ filminde yaptı ve Bollywood’da çalışacak. Badhon, ‘Robindronath Ekhane Kawkhono Khete Aashenni’de Srijit Mukherji ile çalıştı ve bundan sonra Vishal Bhardwaj’ın ‘Khufiya’ filminde rol alacak.