EW tünellerini geçmek için kilit çalışma, Bowbazar’ın 45 sakini evlerine dönüyor | Kalküta Haberleri

YeFu

Global Mod
Global Mod


KOLKATA: 45 kadar Bowbazar sakinleri katılmak için elzem olan taban plakasının dökümü için tahliye edilen Doğu-Batı Metrosu’nun batıya giden tüneli, iş bittikten sonra Cuma akşamı evine döndü. Bowbazar çökme bölgesindeki binalarına herhangi bir hasar bildirilmedi.
Geçen yıl 11 Mayıs’ta çökmeye yol açan aynı iş – betonarme kutunun altını dökmek – olduğu için sakinler 27 Şubat’ta kaydırıldı. Bir Kolkata yetkilisi, “Önlem olarak, üç binada yaşayan 45 kişi yakındaki otellere nakledildi. 38 metrelik kanyonun son 9 metresinin dökülmesi Perşembe günü bitti ve sakinler 24 saat sonra evlerine geri döndü.” Metro Rail Corporation, East-West Metro’nun yürütme ajansı.
“11 Mayıs’ta su fışkırarak en az 12 binaya zarar verdiği için yaklaşık 160 kişi tahliye edildi. Önemli çalışmanın bu kısmı başka bir olay olmadan tamamlandığı için rahatladık.”
Doğu-Batı Metrosu’nun Howrah’a bağlı tüneli tamamlanmadı. 31 Ağustos 2019’da Esplanade’den kazılan tünel açma makinesi (TBM) bir akifere çarparak Bowbazar’da yaygın bir çökmeye neden oldu. diğer TBM, doğu (Kolkata’ya bağlı) tüneli kazıyor, Sealdah’a kadar kazıyor ve batı tünelinin geri kalanını tamamlamak için U dönüşü yapıyor. Ama 38 metrelik bir boşluk kaldı. İki TBM’yi depolamak için sahada bir kuyu inşa edildi.
Geri alma milinin iki ucu vardır. İki yuvarlak tünel, şaftın içine yerleştirilmiş bir kutu ile birbirine bağlanmıştır. Dışarıdan kutu bir kübe benziyor ve içi bir silindire benziyor – yuvarlak tüneller. Kaldırma şaftının uzunluğu 38m’dir. Boşluğu kapatmak için yuvarlak betonu (çapı 5,8 m) yapmak üzere sahada döküm yapılmıştır. Sealdah tarafından inşa edilen kutu, kaza meydana geldiğinde (11 Mayıs 2022) 90 fite tamamlandı. Sızıntıyı kapatmak için tonlarca beton döküldü.
Tüm bu aylar boyunca Durga Pituri Lane’de zemini güçlendirmek için kimyasal sızıntılar yapıldı. “Sealdah’ın tünel ucunu Esplanade tarafındaki bölüme bağlayacak beton kutunun inşasına devam etmeden önce, 27 Ocak’tan itibaren üç gün boyunca kapsamlı bir zemin testi gerçekleştirdik. beton) ancak zemin testlerinin sonuçları tatmin edici olduktan sonra yapılmıştır, “de KMRC dedi yetkili. “Yapı temel, duvar ve çatıdan oluşuyor. Şu anda 38 m taban levhasının tamamını tamamladık.” Aynı zamanda, ikincil beton soyuldu.
Batıya giden tünel eksik olduğundan, trenler arada çalışır havuz bagan ve Sealdah doğu tünelinden yönlendirilir.