Hooghly yönetimindeki Doğu-Batı Metrosu test sürüşlerinin Mart ayında başlaması bekleniyor | Kalküta Haberleri

YeFu

Global Mod
Global Mod
KOLKATA: Yargılama devam ediyor Doğu-Batı MetrosuHooghly’nin altında 520 metrelik bir bölümü içeren Esplanade-Howrah Maidan bölümü muhtemelen Mart sonunda başlayacak.
Kolkata Metro Rail Corporation (KMRC) MD Naresh Chandra Karmali, TOI’ye “Esplanade ile terminal Howrah Maidan istasyonu arasında en geç Mart ayı sonuna kadar tren denemelerine başlamaya çalışıyoruz” dedi. “Esplanade’den Howrah Maidan’a kadar olan 3 millik bölüm ve istasyonlar tamamlanacak. Bölüm, önümüzdeki yıl Haziran ayında kullanıma hazır olacak. Sürenin iki ay öncesinden tren denemelerine başlamak istiyoruz.”
10,3 millik (16,6 km) koridorun son bölümü boyunca tren denemeleri, Bowbazar’da ilki Mayıs’ta ve yine Ekim’de olmak üzere iki çöküntü olmasaydı, bu yıl Kasım ayında başlayacaktı. Bu yıl üç kez teslim tarihlerini revize eden proje, şu anda Aralık 2023’ü devreye alma son tarihini takip ediyor.
3.8 km’lik Mahakaran-Howrah Maidan bölümünün müteahhitleri olan Afcons’tan bir yetkili, “Bu taraftaki ikiz tüneller 2018’de, havalandırma bacası 2020’de ve üç istasyon geçen yıl tamamlandı. Esplanade’nin diğer tarafı.”
Kalküta’nın 2. Hattı şu anda Sektör V’ten Sealdah’a 9,3 km uzanıyor ve sonunda kardeş şehirleri Hooghly üzerinden birbirine bağlayacak. Karmali, “Eşzamanlı olarak Sealdah’tan Esplanade’ye olan son 2,5 km’lik boşluğu kapatmak için çalışacağız ve tüm projenin Aralık ayı sonuna kadar tamamlanması için 4,8 km’lik Esplanade-Howrah Maidan bölümü boyunca tren denemeleri yapacağız” dedi.
Mühendisler, koridorun deposu diğer tarafta, Salt Lake’in Central Park’ında olduğu için denemeleri başlatmanın büyük bir zorluk olduğunu söylüyor. Çapraz geçitler inşa etmek için ayrılan birkaç nokta dışında, döşenen raylarla tamamlanan doğu tünelinden iki tren yuvarlanacak. Nitekim 195 kişinin tahliye edildiği ve 12 evin hasar gördüğü son çöküntü, Madan Dutta Lane’in altında böyle bir kavşak yapılırken meydana geldi.
“Doğuya giden tünel bitti. Yani iki tırmık, Central Park’tan bu tünel boyunca Sealdah’a ve oradan da Esplanade’ye sürülecek. Doğuya giden tüneli çevreleyen çapraz geçitlerdeki kısa kesintiler, tüneli yavaşça hareket ettirerek aşılacak. tırmıkları Esplanade’ye ilk kez götürmek zor olabilir, ama biz bunu üstlenmeye hazırız,” dedi bir mühendis.
Batıya giden tünel, onu kazan tünel açma makinesi (TBM) 31 Ağustos 2019’da Bowbazar yakınlarındaki bir akifere çarptığı için hala tamamlanmamış durumda. Diğer TBM, tüneli doğuya doğru kazmak için Sealdah’a gittikten sonra tüneli tamamladı. 11 Mayıs 2022’de, batıya giden tünelin 38 metrelik boş açıklığını kapatma çalışmaları sırasında aynı bölgede başka bir çökme meydana geldi.