İşçiler şimdiden Brod çevre yolunu asfaltlıyor, sürücüler Noel’den önce ilk kez bu yolu kullanacaklar

YeFu

Global Mod
Global Mod
Neredeyse bir araba yarışındaki başlangıç ızgarasını andırıyor. Gelecekteki Skalka ve Termesyvy kavşaklarının dallarında kaldırım taşları ve silindirler arka arkaya istifleniyor. Kırmızı ışıklar söndüğünde ilerleyebilirler.


Ve bu bugün gerçekleşmeli. Bu, asfaltın son üçüncü katmanını baypas üzerine döşemek için – elbette, hava aksi karar vermedikçe – bir yarışa benziyor. Her zaman aynı anda iki bölümden dördü ayrılacaklar.


Strabag’ın inşaat müdürü Igor Janča, “Bir bölümün tek bir günde bitirilmesi gerekiyor, ikincisi ise iki güne yayılmalıdır” diye açıklıyor. Hafta sonuna kadar nihai yüzeyde neredeyse üç buçuk kilometrelik bir yan yol bulunacağını tahmin ediyor. Yalnızca iki köprü ve Albert alışveriş merkezindeki döner kavşağa bağlantı kalacak.


“Döşeme derzsiz olacak, kaldırımlar tek seferde tüm bölümleri kaplayacak. Üzerine yaklaşık 40.000 ton ambalaj karışımı düşecek. Binanın hemen yanında iki paketleme fabrikası olduğu için şanslıyız. Tam kapasiteyle çalışacaklar” diyor Janča.


Gelecekteki baypas güzergahının çoğunda iki katman zaten döşendi. İşçiler bu hafta üzerlerine son katını koyacaklar. Asfaltın toplam kalınlığı yaklaşık yirmi santimetre olacaktır. İnşaatın yatırımcısı olan Karayolları ve Karayolları Müdürlüğü sözcüsü Jan Rýdl, Çarşamba öğleden sonra doğrudan inşaat sahasında “Böyle bir katmanın tüm kamyon transit trafiğini taşıması amaçlanıyor” dedi.


Asfaltlama şimdilik en büyük iki köprüyü etkilemeyecek. Hem demiryolu hem de Sázava nehri üzerindeki köprünün yanı sıra Jihlava ve Šlapanka nehrine giden yolun üzerindeki köprü de hâlâ tamamlanma aşamasında. Janča, daha büyük olanlarla ilgili güncel olayları şöyle anlattı: “Monolitik kornişler betonlanıyor, su yalıtımı tamamlanıyor.”


Brod’da trafik işaretleri değişmeye başlayacak



İnşaat müdürünün de belirttiği gibi yeni tabelaların montajına bu hafta Cuma günü başlanacak. Çevre yoluna değil, doğrudan Havlíčková Brod ve çevresine doğru. Bu, Aralık ayında güneydoğu segmentindeki faaliyetlerin başlamasının ardından ulaştırma organizasyonundaki değişiklikle ilgili olacak.


“Çalışanlarımız yeni markaları araştırmaya başlayacak. Tabelalar ya son dakikada ya da önceden yerleştirilecek, ancak yine de siyah folyoya sarılı olacak” dedi Igor Janča.


Ona göre örneğin Humpolecká Caddesi boyunca şehrin girişini yeniden işaretlemek gerekiyor. Kolín yönündeki transit trafik artık Hotel Slunce’deki trafik ışıklarında sola dönerken, yan yol açıldıktan sonra tabelalar onu sağa, Jihlava’ya yönlendirecek. Brod’dan Lidicka Caddesi boyunca çıkacak ve Selská Jizby’deki yeni çevre yoluna devam edecek.


İnşaat takvimine göre önümüzdeki hafta başka bir işçi grubu başlayacak. Dört kilometrelik bypassın tamamı boyunca korkuluklar inşa edilecek. Bunun için bazı yerlerde yapımı tamamlanmış olan yol kenarlarını da güçlendirmek gerekiyor.


Gümüş Avlu ortadan kalktı, duvar inşa edilemeyecek



Havlíčkov Brod’un güneydoğu yan yolu tam olarak 4.124 metre uzunluğunda olacak. Ancak tüm uzunluğu boyunca tek bir ses geçirmez duvar bulunmayacak. Başlangıçta planlarda 60 metrelik duvar olmasına rağmen hijyen açısından yeniden değerlendirildi ve duvar yapılmayacak.


Kuzeydoğu çevre yolunun tam bağlantı noktasında olması ve Stříbrný Dvůr’ı perdelemesi gerekiyordu. Ancak yıkılmış olup, ileride yerine bir alışveriş merkezi yapılması planlanmaktadır. Duvara ihtiyaç kalmayacak.


“Dört ila altı ay sonra trafik akışı istikrara kavuşunca belirlenen yerlerde yeniden ölçümler yapacağız. Gürültünün limitleri aştığı ortaya çıkarsa gürültüye karşı ek önlemler alacağız” diye belirtti Rýdl.


Havlíčkov Brod’un güneydoğu çevre yolu 2020’nin başından beri inşaat halinde. Gelecek yıl tamamlanacak. Ancak bu sadece off-road saha çalışmasıyla ilgili olacak. Erken devreye alınması ve dolayısıyla Aralık ayında devreye alınması gerekiyor. Resmi olmayan da olsa en sık tarih 20 Aralık’tır. Yolun maliyeti KDV hariç bir ve üç çeyrek milyar krondan daha az olmalıdır.



Kuzeybatı çevre yolu da daha fazla araba için hazırlanıyor


Havlíčkov Brod’un mevcut kuzeydoğu yan yolu da trafikte keskin bir artışa yönelik olarak hazırlanıyor. 2003 yılından bu yana faaliyet gösteriyor. Tahminlere göre trafik yoğunluğu Aralık ayı sonundan itibaren iki katına çıkabilir. Ve bugün imarın içinden geçen yol bunun için yapılmadı.

“Geçen yıl ve bu yıl gürültü önleyici duvarın altı yeni bölümü inşa edildi. Aynı zamanda yeni bir yüzey de oluşturuldu” dedi Karayolları ve Karayolları Müdürlüğü sözcüsü Nina Ledvinová. Baypas bu hafta açıldı.

Bunun istisnası Masarykova caddesine olan bağlantıdır. Tamamen yeniden inşa edilmesi gerekiyor. Çalışma çoktan başladı. Şu an için şehir merkezinden ulaşımda bypass’a dönmek mümkün değil. Yer benzin istasyonunun etrafında geçiyor.

“Kavşağın şekli değişecek, farklı adaları olacak. Kolín’den bypass’a ve tam tersi geçiş bir öncelik haline gelecektir. Yeni trafik ışıkları da bu modda ayarlanacak” diye açıkladı Brod belediye başkanı Zbyněk Stejskal. Chotěbořská ve Kyjovská caddeleriyle kesişme noktalarına da yeni trafik ışıkları eklenecek. Tüm değişikliklerin Ekim ayı sonuna kadar tamamlanması gerekmektedir.

Gelecekte ŘSD, çevre yolunun bu bölümünün kuzey yarısının tamamını yeniden yapmayı planlıyor. Yüksek bir köprü Chotěbořská Caddesi’ni, Cihlář göletinin barajını ve teknik hizmetler alanını kapsayacak. Amaç, gelişmenin ötesindeki yola ulaşmaktır. Mevcut 38 numaralı yol üzerinde, çevre yolu, bugün olduğundan yaklaşık 200 metre daha kuzeyde büyük bir döner kavşakla bağlanmalıdır.