Jihlava öğrencileri bilim yarışmasında başarılı oldu, İsveç prensesi onları tebrik etti

YeFu

Global Mod
Global Mod
Lemberková ve Kejda, dünya yarışmasında en iyiler arasında yer alamasalar da prestijli ayrıcalığı elde etti. Törenin hamisi Prenses Victoria, otuz ülkeden finalistlerin katıldığı şenlikli toplantıda onlarla el sıkıştı.


Gelecek yıl Jihlava gramer okulundan mezun olacak olan Lenka Lemberková, “Çok iyi biriydi, anlayışlıydı, proje onun kalbine yakındı” dedi. Yarışmadaki meslektaşı Adam Kejda, OZS Jihlava ortaokulunda öğrencidir.


Söz konusu yarışma kapsamında 15-20 yaş arası yarışmacılar su konusuyla ilgili konuları çözüyor. Yarışma için Jihlava öğrencileri ilkokullara yönelik, canlandırıcı doğanın mikrofotoğraflarını kullanan bir kaçış oyunu ilkesine dayanan bir öğretim programı geliştirdiler.


Resimleri kısmen kendileri yarattılar, kısmen de benzer odaklı bir proje üzerinde çalışan ve Jihlava yakınlarındaki Kosov’da kullanılmayan ve kısmen sular altında kalan bir taş ocağında fotoğraf çeken önceki öğrenci öğrencilerinin eski resimlerini kullandılar.


Suyun sandığımızdan daha nadir olduğunu gösterdiler



Fotoğrafçılık eğitimi alan Kejda, projenin görsel ve grafik kısmından sorumluydu. “Belki de Stockholm’deki toplantı bana gelecekte neler yapabileceğim konusunda da ilham verdi. Fotoğrafçılık ve bilim arasında bir bağlantı olabilir” diyor Kejda.


Jihlava öğrencileri, Büyüteç altında Doğa başlıklı yarışma çalışmalarını, gönderilen eserler arasından beş finalist seçen Brno’daki Mendlov Üniversitesi’ne gönderdiler. Mayıs ayındaki ulusal finali Lemberková ve Kejda kazandı. Bunu Stockholm’de bir hafta sürecek uluslararası finale davet izledi.


Bu ödülü, okyanuslardan karbondioksit ve petrol ürünlerinin uzaklaştırılmasına yönelik araştırması nedeniyle ABD’den Naomi Park kazandı.


“Stockholm’e katılmak benim için harika bir deneyimdi; pek çok ülkeden ilham veren insanlarla tanışmak da dahil. Örneğin projede Ukraynalı yarışmacılar savaştan etkilenen bölgelere suyun en kısa sürede nasıl ulaştırılacağı sorununu çözdüler.” diye anlattı Lemberková. “Kişisel motivasyonum, ilkokul öğrencilerine suyun bugün sıradan bir şey gibi görülmesine rağmen aslında düşündüğümüzden daha değerli olduğunu göstermekti” diye ekledi.


Jihlava ilkokulundaki proje koordinatörü ve kimya ve biyoloji öğretmeni Lenka Fasorová, öğrencilerin yarışmadaki kendi başarılarını takdir etmenin yanı sıra, projelerinin katma değerini de övüyor. “Öğrenciler diğer öğrencilere öğretirler. İlkokullara gittiler ve orada öğretmen, rehber, okutman pozisyonunu denediler. Bu çok büyük bir üst yapıdır” dedi Fasorová.