Jihlava’da troleybüsler 75 yıl önce çalışmaya başladı. Yıldönümü için bir e-mağaza oluşturulacak

YeFu

Global Mod
Global Mod
Yeni güzergahlar boyunca ilerleyen ilk troleybüs hattı çalışmadı. Yalnızca orijinal tramvayı kopyaladı ve şehir merkezini tren istasyonuna bağladı. Yeni hatlar ve arabalar ancak ellili yıllarda ve altmışlı yılların ilk yarısında eklenmeye başlandı. Raylar Jihlava’nın eteklerine kadar genişletildi ve orijinal Çekoslovak-Fransız Vetra-ČKD troleybüsleri Škoda ürünleriyle desteklendi. Bu arada, efsanevi Škoda 9Tr, 1997 yılına kadar Çek Cumhuriyeti’nde en uzun süre burada kullanıldı.


Troleybüslerin ilk patlamasının ardından, ucuz dizel ve buna bağlı olarak Çekoslovakya’da otobüslerin teşvik edilmesi nedeniyle bu tür ulaşımda bir yavaşlama yaşandı. Bu nedenle, Jihlava troleybüslerinin ayakta kalacağının zaten belli olduğu 1973 yılında Jihlava’da yeni bir hat daha açıldı.


Seksenli yılların sonunda troleybüs hattına yeni bir bölüm eklendi, ancak komünist rejimin yıkılmasıyla sonraki planlar uzun süre ertelendi. Ancak 2000 yılından bu yana Jihlava’nın toplu taşımacılığının omurgasını oluşturan troleybüs ağı Yukarı Kosova’ya kadar genişledi. Troleybüs hattı en son geçen yıl Bedřichov bölümüne ve sanayi bölgesine kadar 5,7 kilometre uzatılmıştı.


Bugün Çek Cumhuriyeti’nin tek şehri olan Jihlava’da harflerle işaretlenmiş 6 gündüz ve 1 gece hatlarında 40 troleybüs yolculara hizmet veriyor. Şu anda 39 kilometrelik bir ağ üzerinde çalışıyor.


E-mağazanın açılışı belediye başkanına verilen bir sözdü



Peki şehir içi ulaşım şirketindeki yenilikler neler? Zaten Ocak ayında yolcular, Jihlava ulaşım kartının yönetimini sağlayacak e-mağazanın lansmanını beklemelidir. Nakliye şirketinin başkanı Radim Rovner, “Belediye başkanına bunu Ocak ayında faaliyete geçireceğimize dair söz verdim” diye doğruladı.


Bir çevrimiçi mağazanın oluşturulması uzun yıllardan beri konuşulmaktadır. Hatta 2022’de fırlatılması gerekiyordu ancak teknik sorunlar operasyonların başlamasını geciktirdi. Bu yılın baharında şirketin yönetimi, “Tedarikçi şirket için nakliye şirketinin taşıma ve muhasebe sistemini mevcut modern bankacılık sistemlerine bağlamanın oldukça karmaşık olduğu ortaya çıktı” dedi. Bu, check-in sistemi yazılımında değişiklik yapılmasını gerektiriyordu.


Artık tüm sorunların ortadan kalkması gerekiyor. Çevrimiçi mağazadan Jihlavská kartını çalıştırmak, elektronik cüzdanı şarj etmek, abonelik kuponlarını ödemek ve bireysel seyahatler için masrafları kontrol etmek mümkün olacak. “Kişiler, zaman kuponu veya kartının geçerlilik süresinin sona erdiği konusunda kendilerini bilgilendirmek için bir bildirim e-postası oluşturabilecekler. Ayrıca ebeveynlerin çocuklarının kartlarını yönetebilecekleri sözde bir aile hesabı oluşturmak da mümkün olacak.” diye açıkladı Rovner.


Şimdiye kadar insanlar kartlarını ya fiziksel olarak bilet ön satışında ya da birkaç kontör yükleme makinesinde yönetebiliyorlardı. Ancak sıklıkla başarısızlık oranlarından şikayetçi oldular.


Yayınlanan yıllık rapora göre geçen yıl Jihlava’da troleybüsler 1,1 milyon kilometre, otobüsler ise 1,67 milyon kilometre yol kat etti. Toplamda yaklaşık 15,8 milyon kişi toplu taşımayı kullandı.