Joka-Taratala Metrosu sefere başlıyor, biniciler poz veriyor | Kalküta Haberleri

YeFu

Global Mod
Global Mod
KOLKATA: Ne zaman Joka-Taratala metro istasyonu Pazartesi günü ticari faaliyetlere başlarken, mahallelinin coşkusu ortadaydı.
Sabah 9:45’te kepenkler kapanmadan çok önce Joka istasyonunun önünde uzun kuyruklar oluştu. Sürücü Dipak Bandopadhyay sabah 10’da ilk vardiyayı yönetmeden önce istasyonun bahçesi uğulduyordu. Doğu-Batı Metro Şehir Merkezi istasyonundan aktarmayı tercih eden istasyon şefi Jitendra Prasad, “Şehrin bu bölgesinde yaşayan insanlar için tarihi bir gün” dedi.
Başbakan Narendra Modi Cuma günü, 14 km’lik Joka-Esplanade koridorunun bir parçası olan Joka ile Taratala arasındaki 6,5 km’lik kesik bölümü fiilen işaretlemişti. On yılı aşkın bir süre önce görevde olan Demiryolları Bakanı olarak metronun temellerini atan Başbakan Mamata Banerjee Cuma günü şunları söylemişti: “Hayalimdeki proje nihayet başlıyor. Yerel halkın fedakarlıklarını unutmamalıyız.” Uzun inşaat döneminde çok zarar gören Behala.”
Yeni metro hattında ilk gün 5 bin 3 yolcu vardı. Metro Demiryolu ilk 100’e gül dağıttı.
İlk Joka Metrosuna binmek için sabahın erken saatlerinden beri kuyruğa girenler arasında Thakurpukur’da ikamet eden ve University College of London’da (UCL) öğretim görevlisi olan Bipashyee Ghosh ve emekli bir demiryolu çalışanı olan babası Buddhadeb vardı. Kalküta’ya tatil için gelen Ghosh, “Metroyu inşa ederek büyüdüm. Bu yüzden sonunda halka açılacağını duyduğumda ilk trene binme şansını kaçırmak istemedim” dedi.
Ghosh’un babası şöyle dedi: “Metro’nun günde yalnızca 12 seferle bebek adımlarını attığını biliyorum, ancak zamanı gelince, sinyalizasyon sistemi yerinde olduğunda ve Esplanade’ye giden 9 millik yol tamamlandığında, Kuzey Güney hattı olarak çalışacak.”
Baba-kız ikilisi, sabah 10:14’te Taratala’da aynı trene binmek için jeton almak için yola çıktı. 10:30’da tekrar başladı. Tek trenli bir sistem olduğu için seferler arasında bir saat var.
İlk 306 yolcu arasında, trenin her saat başı çalışacağını öğrenince hayal kırıklığına uğrayan savunma işçisi Sukanta Roy da vardı. “Joka istasyonuna gitmek için biraz yürümek zorunda kaldım. Metronun New Alipore’daki ofisime gitmemi kolaylaştıracağını düşündüm, ancak trenler arasında bir saat varken bu imkansız” dedi.
Ancak çoğu memnun kaldı. Tarihi yolculuğun bir parçası olmak için Sankharipara köyünden gelen Saroj Mondal, “Metro her saat çalışıyorsa ve hafta sonları çalışmıyorsa ne olacak? Bu iyi bir başlangıç,” dedi.