Kalküta Havaalanı Metrosu VIP Yolundaki Çalışma Kesintisi 3 Yıl Sonra Sona Erdi | Kalküta Haberleri

YeFu

Global Mod
Global Mod


KOLKATA: Üç yıl sonra Yeni Garia-Havalimanı Metrosu’nun rampa yapımından dolayı VIP Yolu ablukası kaldırıldı. Hindistan Havalimanları Otoritesi (AAI), rampanın metro istasyonuna inşasına izin vermek için trafiği yönlendirecek olan Kalküta havaalanı arazisini devretmeyi kabul etti. Metro Demiryolu, havaalanı yetkililerine 64 Rs crore ödedi ve miktarın yarısını şimdiden serbest bıraktı.
Yol bittiğinde, özürlü VIP Road’u koruyan Rail Vikas Nigam Ltd (RVNL), Kolkata’ya bağlı kanadı yakınlara taşıyacak. kaymaklı geçin ve inşaat işine başlayın. RVNL trafiği yönlendirmek için yolun yapımı iki ay sürecektir.
Metro hatları, Airport Metro terminal istasyonunu bağlamak için VIP Yolu üzerinde yer altına iniyor. TOI geçen Perşembe günü, 20 millik Yeni Garia-Havalimanı koridorunu terminal Havaalanı Metro istasyonuna bağlamak için aç-kapa yöntemiyle tünel açmaya yönelik diyafram duvarların başladığını bildirdi. Metro hatları, Havaalanı metro istasyonunu bağlamak için VIP Yolu üzerinde yer altına iniyor.
Bir yıl önce, 11 Mart’ta TOI, “Yeni Garia-Havaalanı hattı için VIP Yolu rota saptırma barikatı” hakkında, PWD eyaleti ile AAI arasındaki bir halat çekme çekişmesinin neden olduğu arazi sıkışıklığını ayrıntılarıyla anlatan bir rapor yayınlamıştı. PWD, önce alternatif yol inşa edilmedikçe inşaat çalışmasına izin vermeyeceği için bu noktadaki çalışmalar aylardır durduruldu. VIP Yolu ana araç koridorudur ve ortasındaki inşaat çalışmaları büyük aksamalara neden olacaktır. Bir devlet yetkilisi, “Bu nedenle trafiğin Kolkata’ya yönlendirildiği yolun önce inşa edilmesini istiyoruz” dedi.
Genişliği 10 metre ile 14,5 metre arasında değişen 600 metre uzunluğundaki alternatif yol, AAP’ye ait 1,5 hektarlık arazide olacak. RVNL’nin rampayı inşa etmek için yaklaşık 20 metre yola ihtiyacı var, ancak VIP Yolu’nun Kalküta’ya bağlı tüm kanadı bir yıl süreyle bloke edilecek. RVNL, rampa inşa edildikten sonra orijinal VIP Yol kanadını geri yükleyecektir. PWD daha sonra AAI arazisine bir viyadük inşa edecek.
Yeni Garia-Havalimanı güzergahı, öncelikle EM Bypass ve New Town üzerindeki bir üst geçitten oluşurken, VIP Yolu üzerindeki 800 metrelik bir yer altı bölümü, yer üstü rayları Havalimanı Metro istasyonuna bağlayacaktır. VIP Road’da yerin altı metre altından, Havaalanı Metro istasyonunun girişinde 13 metreye kadar inen raylar.
Bir Metro yetkilisi, “Metro üst geçidi Kaikhalı geçidine kadar yapıldı ancak arazi sıkışıklığı nedeniyle bu noktanın ötesine geçemiyor” dedi. Bu, şehrin yaklaşmakta olan metro ağının kritik bir parçasıdır – Yeni Garia hat, Noapara-Havalimanı ve Barasat-Havalimanı bağlantıları ile birlikte havalimanında son bulacak. Yeni Garia-Havalimanı hattının inşaatı yıllardır devam etmesine rağmen proje ivme kazanmış ve Yeni Garia’dan Ruby’ye kadar uzanan 5,4 km’lik hat hizmete açılmaya hazırdır.