Kalküta Polisi İyileşti, Siber Suç Kurbanlarına 4,5 Crore İade Etti | Kalküta Haberleri

YeFu

Global Mod
Global Mod
KOLKATA: Şehirde sahte çağrı merkezlerinin mantar gibi çoğaldığı ve insanların sahte çağrılar yüzünden binlerce dolar kaybettiği bir dönemde, Bidhannagar Polisi Çevrimiçi işlemlerde çalınan 4,5 Rs’den fazla crore kurtarıldı ve en az 52’ye geri dönüşü kolaylaştırdı siber Suç Son aylardaki kayıplar.
“Siber suçlar artık diğer tüm suç türlerini geride bırakıyor, bu nedenle siber suçlulara karşı en katı önlemleri alıyoruz. Geçen ay bir düzineden fazla yasa dışı çağrı merkezini mühürledik ve yaklaşık 200 tutuklama yaptık. Ancak bir suçu önlemek kadar, çalınan parayı geri almak ve mağdurlara iade etmek de bir o kadar önemlidir. Temsilcilerimiz, davaları mahkeme onayıyla çözmek ve parayı mağdurlara dağıtmak için ekstra çaba harcıyor” dedi.
Şikâyetlere hızlı bir şekilde yanıt vererek, siber suçlar müdahale eder Bidhannagar Komiseri dolandırıcılık yoluyla fon aktarılan bankaların yöneticileri, düğüm sorumluları ve hukuk ekibi üyeleriyle görüşerek zanlıların hesaplarını dondurdu. Para hesaplara girdikten ve polis failleri yakalamayı başardıktan sonra, memurlar Bidhannagar’daki bir mahkemeye başvurdu ve alınan paranın kurbanların hesaplarına aktarılmasına izin verdi.

sahtekar


Geçen yıl hileli bir yerleştirme ajansı tarafından 3,8 lakh Rs dolandırılan Baguiati’den Sabyasachi Sarkar tam bir geri ödeme aldı. “Covid sırasında bana Birleşik Krallık’ta rüya gibi bir iş sözü veren sahte işe alım ajansı Facebook aracılığıyla benimle iletişime geçti. Onlara aptalca inandım ve 3.8 lakh Rs transfer ettim. Kandırıldığımı anladığımda, ajanstan hiçbir iz yoktu. Şikayette bulundum ama paramı geri alma konusunda çok az umudum vardı. Ancak polis çok yardımcı oldu ve mahkeme kararıyla şimdi paramı geri aldım” dedi.
Siber dolandırıcılıkta 3,4 lakh Rs kaybetmiş olan 76 yaşındaki emekli bir ordu subayı da benzer bir deneyimden bahsetti. “Dolandırıcı, kendini banka müdürü kılığına soktu ve emeklilik hesabımdan 5.000 Rs’nin çekildiğini iddia eden bankacılık dilinde sahte mesajlar gönderdi. Panikledim ve banka kartı bilgilerimi verdim, ardından hesabımdan 3,4 bin Rs çekildi. Ancak polise, RBI’ye ve çeşitli departmanlara şikayette bulundum ve bir gün siber suçlar polisinden şüpheliyi tutukladıklarına dair bir telefon aldım. Mahkemeye gittim ve talimat üzerine fail parayı iade etti. Konuyu daha fazla takip etmedim” dedi.
RBI yönergelerine göre, bir kurban 24 saat içinde banka dolandırıcılığını bildirirse ve kişi OTP’yi paylaşmadıysa, bankalar çalınan parayı müşteriye iade edecek.