Kalküta: RIP çekçek? Bir Sevinç Şehri ikonu pandemik yumruk atıyor | Kalküta Haberleri

YeFu

Global Mod
Global Mod


KOLKATA: Covid salgını, Neşe Şehri’nin en kalıcı simgelerinden birine, elle çekilen çekçeke ağır bir darbe indirdi. Dört yıl içinde, bir zamanlar şehir içinde her yerde bulunan ulaşım yönteminin filosunun boyutu, yolcu sayısındaki ciddi düşüş ve çekçek çekicilerin göçü nedeniyle neredeyse yarı yarıya azaldı.
2019 yılında şehirde 4.500’den fazla çekçek vardı. Şimdi sadece yaklaşık 2.500 tane kaldı. Çekçek çekicileri, kendilerini destekleyecek yeterli yolcu olmadığı için mesleği toplu halde bıraktıklarını söylüyor. Mütevazı ulaşım tarzının kaderi, bir cankurtarandan neredeyse unutulmaya kadar, pandemi içinde bile dramatik inişler ve çıkışlar gördü.
“Karantinanın ilk günlerinde, insanların ve malların taşınmasına yardımcı oldukları için çekçekler merkez sahneye çıktı” dedi. Muhtar Ali, genel sekreter, Tüm Bengal Çekçek Derneği. “Ardından insanlar evden çalışmaya, okumaya ve alışveriş yapmaya başlayınca uzun bir durgunluk yaşandı. ”
Ali, çekçek kullanımının keskin bir şekilde düştüğünü ve bunun da evden çalışmanın artan popülaritesini yansıttığını söylüyor. “Bu, birçok yürüyüşçüyü eve dönmeye zorladı, birikimleri tükendi.
Hayat neredeyse normale dönerken, yolcu sayıları henüz pandemi öncesi seviyelere dönmediği için çekçek çekicileri için hiçbir şey değişmedi. Gelir o kadar düşük ki, çoğu mal taşımak gibi başka el işlerine yöneliyor” dedi.
İnsanlar çoğu şeyi evlerinin rahatlığında yapmaya adapte olduğundan, elle çekilen çekçekler pandemik şoktan tam olarak kurtulamadı.
Pandemiden önce, Ballygunge Place sakini Dipak Kumar eskiden bakkaliye aldığı Cornfield Road’a çekçekle giderdi. Bugünlerde bunu asla yapmadığını söylüyor. “Tüm alışverişlerimi internetten yapıyorum. Bu, tecrit sırasında başlayan ve o zamandan beri devam eden bir alışkanlık” dedi.
Benzer şekilde, oğlunu okula götürmek için çekçek kullanan Bhowanipore’den Mamata Agarwal da pandemi sırasında satın aldığı iki tekerlekli bir araca geçti. Bu daha ucuza geliyor. “Elle çekilen çekçekler çok pahalı hale geldi” dedi. Bu bir kısır döngü.
Genel olarak daha az yolcu, çekçek çekicilerin geçimlerini sağlamak için yolculuk başına daha fazla ücret almaları gerektiği anlamına gelir. Çekçekli traktör “Artık günde yalnızca iki ila dört yolcu alıyorum” diyor suresh pasmal (40). yetmiş altı yaşında Kenna Naskar30 yılı aşkın bir süredir hareketli Sealdah pazar alanında çekçek çeken yolcu sayısındaki keskin düşüşten de şikayetçi.
Artık hayatımı yük taşımacılığı yaparak kazanıyorum” dedi. 67 yaşındaki Chotta Lal, “Yolcular çok pazarlık ediyor” diyor ve neden insan yerine mal taşımacılığına geçtiğini açıklıyor. “Sebze taşırken pazarlık yapmam gerekmiyor. Mal taşımak için bisiklet otobüsüne geçmeyi düşündüğünü söyledi.
İftar Ehsaan, şehirde yürüyüş turları düzenleyen bir grubun sahibi, korunup turistler için “niş” bir ulaşım aracı olarak tutulmadıkça çekçeklerin ortadan kalkacağından korkuyordu. “Elle çekilen çekçekler Kalküta’nın yalnızca birkaç cebinde hayatta kalıyor. Belki onları miras olarak korumak için bir model kurulabilir. Japonya gibi yerlerde çok dayanıklı bir model, bu tarihin canlı kalmasına yardımcı olur” dedi.