Kalküta Yahudileri İmajlarını Değiştiren ‘Kemancı’yı Hatırlıyor | Kalküta Haberleri

YeFu

Global Mod
Global Mod


KOLKATA: İsrailli aktör-şarkıcı Chaim’in ölümü TopolEn çok “Damdaki Kemancı” başrolü olarak bilinen Kalküta’daki Yahudi cemaatine, filmin Yahudiler hakkındaki olumsuz klişeleri değiştirmede nasıl bir rol oynadığını hatırlattı.
“Topol’un karakteri, Tevye, çok eğlenceli ve hayattan daha büyüktü. Kolkata’nın azalan Yahudi diasporasının bir üyesi olan yazar ve aktivist Jael Silliman, “Damdaki Kemancı”dan önce, Kolkata’daki çoğu insan Yahudileri Shakespeare’in Shylock’unun merceğinden gördü ve Yahudilerin cimri olduğu şeklindeki olumsuz bir klişe yarattı” diyor.
Silliman, ‘Fiddler on the Roof’u ilk olarak Londra’da West End’de 1967’de bir müzikal olarak ilk kez çekildiğinde izledi.
1964’teki Broadway prömiyerinin ardından 1971’de sinema filmi yapıldı. Hem oyunda hem de filmde Tevye’yi canlandıran Topol, Çarşamba günü 87 yaşında öldü.
Kalküta’da kalan 20 ila 30 Yahudi, Bağdadi’deki Yahudi cemaatine aitken, “Damdaki Kemancı”, 1905 dolaylarında İmparatorluk Rusya’sındaki Aşkenaz Yahudilerinin kırsal yaşamını tasvir ediyordu. Aşkenazlar, yerleşene kadar doğuya itilen Almanya’dan Yahudilerdi. daha sonra 1770’lerde Rus kontrolüne girdiklerinde Yerleşim Bölgesi olarak bilinen arazi.
Dışarıda herhangi bir yere yerleşmelerine izin verilmedi. Yerleşim Alanına kapatıldılar ve Kazak ve Çar birlikleri tarafından düzenli olarak saldırıya uğradılar. Bu daha sonra onları 1880 ile 1910 arasında toplu halde ayrılmaya zorladı ve çoğu Kaliforniya’ya yerleşti. Cumhurbaşkanlığı Üniversitesi’nde Yahudi tarihi profesörü olan Navras J Aafreedi, “film yapımcıları olarak Hollywood’un yaratılmasında ve gelişmesinde önemli bir rol oynadılar” dedi.
Silliman’a göre “Fiddler …”, o dönemde Rusya’da Yahudi kimliğini oluşturmanın çalkantısını simgeliyor.
Ancak, filmde tasvir edilen zorlukların Kolkata’da Yahudilere verilen açık karşılamanın tersi olduğuna dikkat çekti.
Aafreedi, filmin Yahudi mirası ve diasporası üzerine ömür boyu süren araştırmasında önemli bir rol oynadığını sözlerine ekledi. “Topol, Yahudileri esasen edebiyat ve film aracılığıyla tanıyan çoğu Kızılderili için ‘Yahudi’yi simgeliyordu. Lucknow’da büyürken, hiçbir Yahudiyle tanışmadım ve
Sheela Rohekar orada, Hint dilinin tek Yahudi romancısı. Bir Yahudi ile ilk kez araştırmam sırasında Delhi’deki bir sinagog olan Judah Hyam Dua Salonu’nu ziyaret ettiğimde karşılaştım” dedi.