Kalküta’nın sarı taksileri pandemi öncesi 18k| Kalküta Haberleri

YeFu

Global Mod
Global Mod


KOLKATA: Şehrin ikonik sarı taksileri, Kolkata ile futbol, rasogolla, Victoria Anıtı ve sayıları 10.000’in çok altında olan tramvaylar yavaş yavaş ölüyor. Daha da kötüsü, ulaşım departmanından alınan verilere göre, bunlardan sadece yaklaşık 7.000 tanesi her gün sokaklara dökülüyor. Operatörler, tamamı D ve E Serisi Elçileri olan 2.500 kişinin daha 2025 yılına kadar aşamalı olarak kullanımdan kaldırılacağını ve sayının 5.000’in altına düşeceğini söylüyor.
Uygulama tabanlı taksiler, beş yıl önce, kayıtlı sarı taksi sayısı 22.000’in altına düştüğünde, şehrin bir zamanlar her yerde bulunan sarı taksi filosunu geride bıraktı. 2020’de pandemi öncesi bir araştırma, büyük ölçüde Elçilerin aşamalı olarak kullanımdan kaldırılması nedeniyle sarı taksi sayısının 18.000’e düştüğünü gösterdi. Ardından 15 yaşındaki ticari araçların durdurulması ve kullanımdan kaldırılması binlerce taksiciyi işsiz bıraktı.
Üst düzey bir ulaşım yetkilisine göre, pandemi sonrası şehirdeki uygulama tabanlı taksi sayısı yaklaşık 21.000’e gerilerken sarı taksi sayısı yaklaşık 7.000’e, beyaz-mavi taksimetreli taksi sayısı ise 2.500 civarındaydı. .
bir yetkili Bengal Taksi Derneği hurdaya çıkarılan eski taksilere karşı taksilerin değiştirilmesinin neredeyse sıfır olduğunu söyledi.
“A BS-VI taksi şimdi 8 lakh Rs’den daha pahalı. İşletme maliyetlerindeki keskin artış ve ücretlerin revize edilmemesi nedeniyle düşük getiriler, birçok taksiciyi mesleği bırakmaya zorladı. Ayrıca bankalar taksi satın almak için kredi vermiyor, çünkü çok sayıda taksici kredilerde temerrüde düşmüş durumda. Bengal Taksi Derneği’nin eş sekreteri Sanjeeb Roy, “Bu nedenle, bir taksi şoförü mesleğini sürdürmek istese bile fazla seçeneği yok” dedi.
Taksiler, ücretin mil başına sadece 8 annas olduğu 1908’den beri Kalküta’da faaliyet gösteriyor. İkonik sarı ve siyah taksiler, 1962’de sokaklara çıktı. Kalküta Taksi Derneği Hindustan Motors ahırındaki Elçileri taksilere dönüştürmek için inisiyatif aldı. Güvenilirliği, azmi ve benzersiz sert görünümü nedeniyle kısa sürede ‘yolların kralı’ olarak etiketlendi.