Kapanışlar arasında Ždírec nad Doubravau. Tatil gezileri sürücüler için karmaşıklaşıyor

YeFu

Global Mod
Global Mod
Tatilin başlangıcından Kasım ayının başına kadar Karayolları ve Karayolları Müdürlüğü (ŘSD), Ždírc ve Jitkov arasındaki 34 numaralı yolu onarıyor. Vysočina’nın en işlek yollarından biri tamamen kapandı, geçen yıl başlayan çalışmalar burada devam ediyor. 3,5 tona kadar olan araçlar için dolambaçlı rota Chotěboř’dan çıkar, daha ağır araç sürücüleri yolculuklarını Golčův Jeníkov üzerinden uzatabilir.


ŘSD sözcüsü Nina Ledvinová’ya göre, karayolunun etkilenen yedi buçuk kilometre uzunluğundaki bölümünde önemli ölçüde aşınma görülüyor. “Çatlaklar, çukurlar, tekerlek izleri ve kırık kenarlar var” dedi.


Çalışmanın ana kısmı, yol yüzeyinin değiştirilmesine odaklanmıştır. İnşaat şirketi ayrıca hendekleri ve tıkanmış menfezleri temizleyecek, asfalt olmayan banketi onaracak ve bariyerler ekleyecek. Plan aynı zamanda köprülerdeki korkulukları boyamak veya yeni trafik işaretleri yerleştirmek.


Nové Ranska’nın trafik hizmet verebilirliğini korumak için çalışmalar dört aşamaya ayrılmıştır. En büyük zorluk muhtemelen Ždírc’deki döner kavşağın yeniden inşası olacaktır. Bu aşama 20 Temmuz’dan 8 Ağustos’a kadar gerçekleşmelidir.


“Döner kavşağın onarımı iki kısma ayrılacak ve trafik her zaman bir yarıdan mekik dokulacak. Ždírek belediye ofisi internet sitesinde, her iki taraftan da kuyrukların çıkması göz ardı edilemez” uyarısında bulundu.


Jitkov ve Ždírc arasındaki kapanış otobüs seferleri için de geçerli. Dört ay boyunca Nový Ransk’a hiç gitmeyecekler.


Ždírek belediye başkanı Bohumír Nikl, “Bunun nedeni, Nové Ransko durağının normal trafikte çok az kullanılması, burada günde ortalama üç kişinin inip binmesidir” dedi.


Pardubice’ye giden yol dar olmaya devam edecek



ŘSD tarafından planlanan bir sonraki yeniden yapılanma da dört ay sürecek. Temmuz ayının başında, Ždírc’den Údavy üzerinden Chrudim ve Pardubice’ye giden 37 numaralı yolun yeniden kaplanması başladı. Vysočina Bölgesi sınırına kadar olan kısım tamir ediliyor.


Her iki yöndeki tüm arabalar için yan yol, Ekim ayının sonuna kadar Hlinsko’dan geçecek. Özellikle Wilsonova, Karel Lidický ve Rváčovská’nın dar sokaklarında komplikasyonlar beklenebilir.


“Ne yapabiliriz. Çek Cumhuriyeti polisi, dolambaçlı yol üzerindeki gözetimi artıracak. Hlinsk belediye başkanı Miroslav Krčil, “Şartımız, dolambaçlı rotanın ancak yeni bir fırtına kanalizasyonu inşa ettiğimiz Rváčovská caddesinin yeniden inşası tamamlandıktan sonra başlamasıydı” dedi.


Hlinsko, yeniden yapılanmanın ilk iki aşamasının bir parçası olarak geçen yıl benzer bir sapma yaşadı. Sadece o kadar uzun sürmedi, tek yöndü ve kamyon trafiği tamamen dışlandı.


ŘSD’ye göre, bölge sınırlarından Ždírc’e nispeten dar olan I/37 yolunun genişliği yalnızca altı metre, çoğu durumda az.



Yol I/34 (kırmızı işaret) ve I/37 (mavi), Ždírc nad Doubravou civarında kapalıdır.


© SHOCart ve OpenStreetMap katılımcıları tarafından sağlanan haritalar. SHOCart, geleneksel bir turist ve bisiklet haritaları ve atlas yayıncısıdır. Daha fazla
www.shocart.cz



Ledvinová, “Mekik trafiği için en az 2,70 metrelik bir şerit genişliği artı 0,5 metrelik bir beton korkuluk gereklidir” diye açıkladı.


Bohumír Niklo’ya göre, yolun daha büyük bir genişlemesi de söz konusuydu, bu da trafiğin mekik şeklinde sürülmesine izin verecekti. Ama sonunda bu olmadı. Onarımdan sonra bile, belediye başkanının tehlikeli olarak tanımladığı yol eskisi kadar dar kalacak.


“Son belediye başkanı zaten bunun için savaştı. ŘSD, arazi alımlarıyla ilgili sorunlar nedeniyle genişlemenin şimdi bile gerçekleşmeyeceğini bize bildirdi. Bunu göreceğimize hiç inanmıyorum. Onarımdan sonra 15 yıl boyunca aynı genişlikte kalacak” diye düşünüyor belediye başkanı.