Kenm trat ile Vcepatrov. Jihlavsk VRT terminali için mimar aranıyor

YeFu

Global Mod
Global Mod
Tıpkı Prag girişinde ve Roudnice nad Labem ulaşım merkezlerinde olduğu gibi, görünümü de mimari-kentsel birleşimin sonucu olacak. Yüksek hızlı tren raylarının inşasından sorumlu Sprvy eleznic’in sözcüsü Jan Nevola, trenin beşinci yılın ilk yarısında kullanıma sunulması gerektiğini söyledi.


Mimari tasarıma ilişkin bina belgelerine göre, mevcut fiyatlara dayalı bir tahmine göre terminalin inşaatının KDV hariç 2,75 milyar krona mal olması gerekiyor.


Resmi açıklamalara göre terminalin, yolculara Prag ve Brno bağlantılı yüksek hızlı tren, P+R tipi otopark, bağlantılı toplu taşıma hatlarıyla hizmet ve ulaşım hizmetleri sunması gerekiyor. Nevola, şehrin eteklerindeki elverişli konumu sayesinde terminalin Jihlava – Havlkv Brod bölgesel demiryoluna ve D1 otoyoluna bağlanacağını belirtti.


Bu mimari kompleksin benzersiz özelliğinin, günlük hattın yüksek hızlı hat ile kesişeceği çok katlı bir terminalin tasarımı olduğunu sözlerine ekledi. Bu nedenle boğazın ağzı D1 yolu üzerinde açıklığı 160 metreyi geçmeyen bir köprüdür.


Jihlava-Pvov terminali, Svtla nad Szavou ve Velka Bte arasında planlanan bölümün bir parçasıdır. Sadece 320 km/saat hıza sahip yolcu taşımacılığında kullanılması gerekmektedir. Hat üzerinde ekspres ulaşımdan hızlı bölgesel ulaşıma kadar çeşitli bağlantı türleri gerçekleştirilecek. Nevola, bunun yük trenleri için hazırlanmayacağını açıkladı.


Vysoina bölgesinde 8 kilometrelik bir bölümün 2029 ile 2034 yılları arasında inşa edilmesi planlanıyor.


Bölgesel haritalarda rota çizmek aynı



Asıl sorun, koridorun bölgenin sözde arazi geliştirme üslerine veya yayla dolgusuna giden anahtar olmasıdır. Demiryolları Bakanlığının girişimiyle bölgenin stratejik planlamasında idari haritalarda artık Ednacı bölgesi güzergahı çiziliyor.


Vysoina Vali Yardımcısı Miroslav Houka, Arazi Planlama ve İnşaat Departmanındaki meslektaşların, kuralların bir yıl içinde bölgesel konsey tarafından hazırlanıp tartışılacağını bilerek arazi geliştirme kurallarının bu güncellemeleri ile meşgul olmaları gerektiğini söyledi.


Bölgenin mevcut başkanı projeyi desteklemeyi kabul etti. Artık valilik, demiryolu yetkililerinin, belediyelerin ve şehirlerin ilk resmi olmayan toplantılarının şimdilik aracı işlevi görüyor ve güzergahın bunların kadastrosunu takip etmesi gerekiyor.


İlk toplantıda verilen cevaba göre belediye sakinleri, içme sularının ve dış gürültünün etkilenmesinden endişe duyuyor. Sttee belediye başkanı Michaela Zadinov, su kaynaklarımızın inşaattan etkilenmesini kesinlikle istemeyiz, D1 yolu yakınında kazılmış beş kuyu var ve köy sakinlerinin yarısı bu kuyulardan su alıyorlar dedi. Nov Pvov yerleşimine ek olarak dolum terminali Jihlava’ya en yakın köy.


En yakın bina terminale 800 metre mesafededir. Zadinov, terminalin çalışmasından kaynaklanan gürültü dışında şikayetçi değil çünkü mevcut Sttei Engelindeki gürültü D1 yolunun yakınında. Demiryolu idaresi onlarla iletişim kuruyor, ikili toplantılar hakkında onları bilgilendiriyor. Zadinov, yüksek hızlı hattın faydalı olacağını düşünüyorum dedi.


Öte yandan buradaki yerleşim komitesinin eski başkanı olan komşu Pvovolu Veronika Dov da iyimser değil. Gürültüden korkalım, Pvov artık otoyollar, otoyollar ve demiryollarıyla çevrili. Boşuna yoldan ses bariyeri oluşturmayı başardık, Novy Pvov’da yaya geçidini bile geçemedik. Dov, bu deneyimlerden sonra iyimser değilim, kimsenin bunları umursamadığı izlenimine kapıldım, dedi.