Kolkata minibüs yolları yok olma eşiğinde | Kalküta Haberleri

YeFu

Global Mod
Global Mod
KOLKATA: Sarı taksiler gibi şehrin kırmızı-sarı minibüsleri de şehrin toplu taşıma sisteminden tamamen silinme tehlikesiyle karşı karşıya. Şehrin minibüs sendikalarının kaba bir tahminine göre, bir zamanlar 1.900 kişilik filonun ancak yüzde 10’unun yola çıkabileceği son tarih Ekim 2025.

Kalküta minibüs GFX


Otobüs tutkunları derneği Kalküta Bus-o-pedia tarafından yapılan bir araştırma, son dört yılda yılda yaklaşık 10 minibüs güzergahının kapanmanın veya tamamen kapanmanın eşiğinde olduğunu ortaya çıkardı. Sendika üyeleri, şehirdeki yaklaşık 45 minibüs güzergahından sadece yedisinin (Howrah’ınki hariç) filosunda 20 veya daha fazla otobüs olduğunu iddia etti. Kolkata Bus-o-pedia genel sekreteri Aniket Banerjee, “Pandemi çevresinde 40 rotayı kaybetmek veya ciddi şekilde sakat bırakmak, şehrin ulaşım sistemi için iyiye işaret olmayan bir şey” dedi.
Özel otobüslerde olduğu gibi, iki faktör birlikte ele alındığında, işi otobüs operatörleri için yaşanmaz hale getirdi, uzmanlar ve taşıyıcılar benzer şekilde şunları söyledi: Birincisi, 15 yaşın üzerindeki toplu taşıma araçlarının daha pahalı olanlarla değiştirilmesini gerektiren daha katı kirlilik kontrol standartlarıdır. BS dereceli araçlar VI otobüsler; ikincisi, çok sayıda akaryakıt fiyatı revizyonuna rağmen faiz artırımının olmaması.
Minibüslerin hayatta kalmasını zorlaştıran ise işletme maliyetleri. “Minibüs çalıştırma maliyeti normal otobüslere göre ancak yüzde 5-10 daha ucuz. Otobüslerde 38 koltuklu 35-40 duran otobüslere göre 27 kişilik kapasitemiz var ve 20-25 yolcu alabiliyoruz. Minibüs İşletmecileri Koordinasyon Komitesi’nden Swapan Ghosh, günde üç sefer yapan normal bir otobüse kıyasla günde 200’den fazla yolcu kaybı olduğunu söylüyor.
Swapan’a göre, şu anda yalnızca yedi rota normal hizmetler sağlayacak kaynaklara sahip. Buna Tangra-Howrah (40), Golf Green-Howrah (35), Garia BBD Bag/New Town (35), Metiabruz-Shyambazar (23), Metiabruz-Howrah (25) ve Rajabazar-Behala (20) rotaları dahildir.
Saha araştırması yapan Banerjee, Prince Anwar Shah-Nimtala, Jadavpur-Purbachal ve Jadavpur Havaalanı gibi en popüler rotalardan bazılarının kapatıldığını iddia ediyor. Deys Medical’den Howrah’a, Behala Chowrasta’dan BBD Bag’a ve Joka’dan Ruby’ye gidenler gibi filoda sadece bir veya iki otobüs kaldı.
“Akaryakıt fiyatları hızla yükselirken ve salgının etkisinin hatıraları hâlâ tazeyken, Kalküta’nın minibüsleri birkaç önemli güzergahta oldukça ani bir şekilde durma noktasına geldi. Hükümet müdahale etmedikçe, hiçbir mal sahibi BS-VI çeşidinden yeni otobüs satın alma riskini alamayacaktır.” Batı Bengal Otobüs ve Minibüs Sahipleri Derneği’nden Pradip Narayan Bose, dedi.