Kolkata’nın ikonik sarı taksilerine yeşil avatarla yeni bir hayat verilebilir | Kalküta Haberleri

YeFu

Global Mod
Global Mod


KOLKATA: Şehrin ikonik sarı taksileri, eyalet hükümeti bunların elektrikli araçlara dönüşümünü kolaylaştırmak için planlar yaptığından, 15 yıllık hurda limitlerinin ötesinde ikinci bir hayata kavuşabilir.
Dışişleri Bakanı, “Kolkata’nın ikonik sarı taksileri bir EV motoruyla çok daha uzun süre dayanabilir” dedi. S suresh Kumar, Bengal Odası (BCC&I) ve Birleşik Krallık hükümeti tarafından düzenlenen EV ekosistemi çalıştayında. “Devletin yaklaşmakta olan hurdaya çıkarma politikasıyla, araçlarda bu tür değişiklikler önem kazanacaktır” diye ekledi.
Çalıştay, Birleşik Krallık ve Hindistan hükümetleri tarafından uygulanan Hindistan’da Akıllı Güç ve Yenilenebilir Enerjiyi Hızlandırma (ASPIRE) programı kapsamında düzenlendi.
Eyaletin EV politikasının mimarı olan Kumar, hükümetin daha akıllı geliştirme de dahil olmak üzere birçok olasılığın keşfedilebileceği “eksiksiz bir EV ekosistemi” geliştirmeye çalıştığını söyledi. EV’ler, benzersiz elektrikli otomobil güçlendirme, en iyi uygulamalar ve Hindistan elektrik piyasasına uygulanabilecek ticari modellerin finansmanı. “EV şirketlerinin böyle bir ekosistem geliştirmek için tüm Bengal’de şubelerini kurmasını istiyoruz” diye ekledi.
Bir zamanlar her yerde bulunan, pandemiden sonra yollarda sadece yaklaşık 7.000 sarı taksi kaldı. Operatörler, hükümetin yeşil girişimini memnuniyetle karşılayarak, tamamı D ve E Serisi Elçilerden oluşan 2.500 kişinin daha 2025 yılına kadar kademeli olarak kullanımdan kaldırılacağını ve sayının 5.000’in altına düşeceğini söylediler.
Taksi şirketleri, 15 yıllık araba hurdası politikasını aşmak için elektrikli araçlara geçişe olanak tanıyan duyuruyu memnuniyetle karşıladı.
“Dizel kabinleri elektrikli motorlarla donatabilirsek bu çok iyi bir haber” dedi. Bengal Taksi Derneği ortak sekreter Sanjib Roy. “Ancak böyle bir modifikasyonun maliyeti büyük bir sorun olacaktır. Maliyet çok yüksekse çoğu taksi şirketi aracını hurdaya çıkarmayı tercih edecektir.”
Ambassador taksi, 1956 İngiliz Morris Oxford Series III’ten sonra modellendi. İlk olarak 1957’de Uttarpara’daki Hindustan Motors biriminde üretildi. Ünite 2014’te kapandı. Başlangıçta taksiler iki çeşitti: şehir sınırları içinde çalışan siyah ve sarı araçlar ve şehirlerarası seyahat için kullanılan tamamen sarı olanlar. Yavaş yavaş siyah ve sarı taksilerin sayısı azaldı, ta ki sadece sarı taksiler kalana kadar.
Uygulama taksileri, beş yıl önce kayıtlı sarı taksi filosu 22.000’in altına düştüğünde sarı taksi filosunu çoktan geride bırakmıştı. Büyükelçilerin aşamalı olarak kaldırılması nedeniyle, bu beş yıl içinde sayı daha da düştü. Pandemi öncesi Kolkata’da 18.000 taksimetreli sarı taksi vardı, ancak kilitlenme ve ulaşımla ilgili kısıtlamalar binlerce taksinin faaliyetlerini durdurmasına neden oldu. Diğer birkaç kabin, 15 yıllık hizmet ömürlerini aştıklarında hurdaya ayrılmak zorunda kaldı.
Atölyede Kumar, güç vericileri üzerindeki baskıyı azaltmak için yoğun şarjı caydırmak için değişken şarj oranlarından da bahsetti – yoğun olmayan saatlerde 5 Rs ve yoğun saatlerde kiloWatt saat (kWh) başına 6 Rs).
Daha önce eyaletin şehirde yaklaşık 200 EV şarj istasyonu olduğunu söylemişti. “Yakında ‘EV-Bandhu’ adlı bir uygulamayı yeniden başlatacağız” dedi.