Konkan Demiryolunun uzun güzergahındaki hırsızlık, yolcuları endişelendiriyor; Shobha Yardım Sözü Verdi | Mangaluru Haberleri

SurahiO

Member


MANGALURU: 741 kilometre uzunluğundaki Konkan demiryolu Maharashtra, Goa ve Karnataka eyaletlerini birbirine bağlayan rota, son zamanlarda trenlerde sık sık yaşanan hırsızlık olayları nedeniyle ün kazandı.
KR güzergahında haftalık sefer yapan 47 çift trenden yalnızca birinin Konkan Demiryolu Şirketi Ltd.’nin (KRCL) kontrolü altında olması, sorunu çözmeyi karmaşık hale getiriyor.
Geçenlerde Birlik Tarım ve Çiftçi Refahı Bakanı Shobha Karandlaje, yolcu vagonlarına kapalı devre televizyon (CCTV) kameraları ve kilitli dolaplar kurarak, demiryolu yetkililerine Konkan Demiryolundaki trenlerdeki hırsızlıkları önlemek için gerekli önlemleri almaları talimatını vermişti. Bununla birlikte, KR güzergahı boyunca çalışan tüm trenler, kuzeyi ve güneyi birbirine bağlayan güney, güney orta, güneydoğu, kuzey veya merkezi demiryolu bölgelerinden gelmektedir. Yalnız Gün Treni No. 10107/10108 Madgaon Jn. – Pazar günleri hariç haftanın altı günü çalışan Mangaluru merkez ekspresi KRCL tarafından işletilmektedir.
Bölgesel Demiryolu Müdürü (RRM) BB Nikam, Karwar hırsızlıkların arttığını ve bunun bir endişe kaynağı olduğunu kabul etti. “Bu hırsızlıkların tam olarak nerede gerçekleştiğini bilmiyoruz. Maharashtra’daki Ratnagiri ile Goa’daki Madgoan arasında erken saatlerde, 02:00 ile 04:00 arasında olduğundan şüpheleniyoruz. Yolcular soyulduklarını çok sonra farkediyor ve değerli eşyalarını kaybettiklerini gördüklerinde en yakın istasyona şikayet ediyorlar” dedi.
Milletvekilinin önerisiyle ilgili olarak Konkan Demiryolları’nın da ilgili makamlar aracılığıyla Merkez, Güney ve Kuzey Demiryolları’na yazarak konunun ele alınması ve yolcuların değerli eşyaları ile güvenli bir şekilde seyahat edebilmeleri için yazılacağını söyledi. Tren, Ratnagiri ile Madgoan arasında 4,5 saatte 239 kilometre kat ediyor ve RRM olası hırsızlıklardan şüpheleniyor.
KR güzergahındaki tüm istasyonların kameraları olduğunu söyledi. “Suçun önlenmesine yardımcı olmuyorlar, yalnızca tespit etmeye yardımcı oluyorlar” dedi ve Demiryolu Koruma Gücünün (RPF) her arabayı yönetmesinin imkansız olduğunu da sözlerine ekledi.
Palghat bölümü PRO Güney Demiryolu Mangaluru Kavşağı ve Mangaluru Merkezi’nin yetkisi altında faaliyet gösteren Demirel, kilitli dolaplarla ilgili olarak, yolcuların bagajlarını koltuklarının altındaki çelik halkalara kilitlemeleri gerektiğine dair talimatların mevcut olduğunu söyledi. PRO, Palghat bölümündeki hiçbir trenin CCTV ile donatılmadığını söyledi. PRO, “CCTV kameraları çoğunlukla Thiruvananthapuram, Madurai, Salem Bölümlerinin LHB vagonlarına ve Kuzey ve Merkez Demiryolu vagonlarına monte edilmiştir” diye ekledi.
Shobha Karandlaje, Ocak sonundaki oturum için Yeni Delhi’de olacağını ve Demiryolları Bakanlığı yetkilileriyle görüşerek CCTV ve trende kilitli dolaplar konusunu görüşeceğini söyledi.