Naac: Dk Devleti Birinci Sınıf Kolejlerinin Çoğu Artık Naac Tarafından Akredite Edildi | Mangaluru Haberleri

SurahiO

Member


MANGALURU: DK, Udupi ve Udupi’deki devlet birinci derece kolejlerinin (GFGC) çoğu, Kolej Eğitimi Departmanı’na (DCE) bağlıdır, Mangaluru bölümü, hangi NAAC akreditasyon süreci yakın zamanda NAAC derecelendirme statüsüne layık görülmüştür.
Yaklaşık 37 tane var GFG bölgedeki NAAC sürecini benimseyen kolejler. Bu, departmanın tüm devlet birinci sınıf kolejlerinin NAAC sürecinden geçmesi gerektiğine karar vermesinden sonradır. 37 GFGC’den 26’sına statü verildi, bazıları sonuçları bekliyor ve bazı kolejler bir Akran Ekibi Ziyareti için planlandı. Bunca yıldır NAAC’a hiç başvurmamış olan yaklaşık 13 kolej şimdi akreditasyon için başvurdu. Dördüncü akreditasyon çemberini tamamlayan dört kolej var.
NAAC, katılımcı kurumların kendi performanslarını yerleşik parametrelere göre iç gözlem yoluyla ve kurum katılımına izin veren bir süreçle değerlendirmelerine yardımcı olmak için tasarlanmıştır.
deviprasad, Özel Görevli, NAAC, DCE, Mangaluru, TOI’ye daha önce hiç akreditasyon başvurusunda bulunmamış olanlar da dahil olmak üzere tüm kolejlerin iyi notlar aldığını söyledi. “Bölüm, her koleje NAAC akreditasyon sürecinden geçmesi için mali destek sağlamıştır. Her kolej, başvuruda bulunmak ve süreçten geçmek için yaklaşık 5 lakh Rs harcar ve aynısı yüksek öğretim departmanı tarafından karşılanır.” NAAC Sertifikası beş kez geçerlidir. NAAC akreditasyonunun eskiden isteğe bağlı olduğunu, ancak son zamanlarda tüm kolejler için zorunlu hale geldiğini belirterek açıkladı.
Devlet kolejlerinin aldığı en yüksek not ‘A’dır ve sadece iki kolej bu nota sahiptir. Geri kalanlar B++, B+ ve B aldı. Deviprasad, “Yakın zamanda bir ekip ziyareti yapan dört kolej sonuçları bekliyor” diyor. Bölgede devlet kolejlerinden daha yüksek notlara sahip bazı özel kolejler var.
Deviprasad, NAAC değerlendirmesinin kolejlere nasıl yardımcı olacağını açıkladı ve hükümetin yalnızca bir üniversitenin NAAC tarafından akredite olması durumunda fon sağladığını söyledi. Bu aynı zamanda her eğitim kurumunun bilgilendirilmiş bir değerlendirme süreci aracılığıyla güçlü, zayıf yönlerini ve fırsatlarını bilmesine yardımcı olur. Dahili planlama ve kaynak tahsisi için alanların belirlenmesine ek olarak, bundan kaynaklanabilecek birçok başka fayda vardır.