Pelhřimov, ciddi bir kazanın ardından elektrikli scooter kullanımını sınırlamayı düşünüyor

YeFu

Global Mod
Global Mod
Pelhřim’in belediye başkan yardımcısı Karel Kratochvíl, “Bu araçların kullanımının açıkça destekçisi veya karşıtı değiliz, her halükarda bazı yerlerde elektrikli scooter kullanımını yasaklayan bir kararname çıkarmayı düşünüyoruz” dedi.


Ona göre, öne çıkan nokta, elektrikli scooterlarla kaldırımda başkalarına aldırış etmeden ve çoğu zaman çiftler halinde yarışanların pervasızlığıdır. Kratochvíl, “Sürücü esas olarak yolda ve buna ek olarak saatte maksimum 25 kilometre hızla hareket etmelidir” diye vurguladı.


Ulaştırma Bakanlığı’nın karayolu trafik güvenliğine odaklanan departmanı BESIP’in bölge koordinatörü Veronika Vošická Buráňová, Vysočina’daki seyahatleri sırasında en azından sıradan bisikletçilerle karşılaştırıldığında “scooterların” pervasız davranışlarıyla da karşılaşıyor.


“Arabaların arasından geçiyorlar, beklenmedik bir şekilde yoldan yaya geçidine, yaya geçidinden kaldırıma geçiyorlar, sonra tekrar trafiğe çıkıyorlar. Davranışları akıl almaz bir vahşet” diye değerlendiren Vošická Buráňová, gelecekteki yasaklardan büyük ölçüde bu makinelerdeki sürücülerin sorumlu olduğunu ekliyor.


Ağır yaralanmalı kaza



Ele alınan diğer şehirler olan Třebíč, Jihlava veya Žďár nad Sázavou’da, elektrikli scooterların artan sayısına rağmen, henüz herhangi bir büyük sorunu veya şikayeti çözmek zorunda kalmadılar, dolayısıyla orada herhangi bir kısıtlama getirme niyetinde değiller. Koordinatör, “Pelhřimov’da, söz konusu kısıtlama muhtemelen yakın zamanda orada elektrikli scooterların çarpışması sonucu meydana gelen bir kazayla bağlantılıdır” diyor.


Eylül ayının ilk günü akşam saat yediden sonra Stráž göleti yakınındaki bisiklet yolunda on altı yaşındaki bir sürücü ile otuz sekiz yaşındaki bir sürücü çarpıştı. Kaza virajda meydana geldi.



Yakın zamanda Pelhřimovský göleti Stráž yakınlarında elektrikli scooter kullanan iki kişi arasında meydana gelen çarpışma ciddi yaralanmalara neden oldu.



Vysočina Bölgesi Ambulans Servisi sözcüsü Petr Janáček, “Elektrikli scooterların çarpışması sırasında iki kişi ciddi şekilde yaralandı ve durumu ciddi bir şekilde hastaneye kaldırıldı” dedi. Kazaya katılanlardan yaşlı olanın nefesinde mil başına 0,13 alkol olduğu, genç sürücünün ise kask takmadığı tespit edildi.


“Belki de çoğu scooter kullanıcısı sürüş sırasında önerilen koruyucu ekipmanı kullanmadığı için kazaların sonuçları çok ciddi olabilir. Kask, ciddi kafa yaralanmalarına karşı temel bir korumadır ve giderek daha popüler hale gelen bu ulaşım aracını kullanan herkes için doğal bir mesele olmalıdır,” diye belirtti Janáček.


Polis memurları, bisikletçilerin ve scooter sürücülerinin de kendileri için önlemlere uyması gerektiğini ekliyor. Bölge polisi sözcüsü Michaela Lébrová, “Bisikletlilerin karıştığı trafik kazalarında savunmasız kişi odur” dedi.


Yüksek hız tehlikelidir



Yalnızca temmuz ve ağustos aylarında bölgedeki polis, bazıları alkolün etkisi altında olan scooter sürücülerinin dahil olduğu altı kazayla ilgilendi. Kazalar Třebíč, Velká Bíteš, Havlíčková Brod, Štoky veya Pacov’da meydana geldi. Çoğu durumda bunlar, sürücünün araç kullanamadığı ve çarptığı kazalar veya bir arabanın çarpmasıydı. Hepsi sakatlıkla sonuçlandı.


“Trafik güvenliği konusunda bir uzman olarak kendime e-scooter’lar için neresinin daha güvenli olduğunu soruyorum. Mantıklı davransalardı, kaldırımda yürümek kesinlikle arabaların arasında olmaktan daha az riskli olurdu” diyor Vošická Buráňová.


Ona göre, elektrikli scooter trendinin ele alınması gereken bir sorun olduğu gerçeği, bu yıldan itibaren elektrikli scooter’ın Polis tarafından idare edilen ulaşım araçları arasında ayrı bir bölüm haline gelmesiyle kanıtlanıyor. Çek Cumhuriyeti. Koordinatör, “Şimdiye kadar her şey bisikletçilerin altında vites değiştirmekle ilgiliydi” diye ekledi.


Ona göre asıl tehlike, bu makinenin gidebileceği yüksek hızdır. Saatte 25 kilometreyi geçmemesi gerekse de gerçek çoğu zaman farklıdır. İnsanlar genellikle mağazadan daha güçlü scooterlar satın alır ve bazıları bunları daha hızlı gidecek şekilde değiştirir.


Daha hızlı bir scooter zaten bir motosiklettir



Ancak birçok sürücü, elektrikli scooterın artık bisikletle aynı kuralların geçerli olduğu bir araç olarak görülemeyeceğini bilmiyor. Bir bisiklet yoluna veya karışık trafiğe sahip bir kaldırıma ait değildir.


Zaten bir motorlu taşıttır – bir motosiklettir ve bu nedenle geçerli bir ehliyet, kask ve zorunlu donanıma sahip olmanız gerekir. Ayrıca böyle bir scooter aynı zamanda teknik yeterlilik onayına ve tesciline de tabidir.


Vošická Buráňová, “İnsanlar ayrıca, bir scooter saatte 25 kilometreden daha yüksek hızlara izin verdiğinde, bunun aynı zamanda gelecek yıldan itibaren zorunlu sigorta ödemek zorunda kalacakları bir ulaşım aracı olduğunun da farkına varmalı” diye ekledi.