Rejig kuralı: Büyük projeler EV şarjı için %50 park alanı ayırır | Kalküta Haberleri

YeFu

Global Mod
Global Mod
KOLKATA: Gelişmekte olan büyük konut komplekslerinin park yerlerinin yarısında şarj altyapısı sağlaması gerekebilir.
KMC, geliştiricilerin şehirdeki e-araçların büyümesini hesaba katmasını ve bu nedenle kompleksin park alanlarının %50’sinde şarj noktaları sağlamasını zorunlu kılmak için bina yönetmeliklerinde bir değişiklik taslağı hazırladı. Şimdiye kadar, gereklilik park alanının %5’i ile sınırlıydı. Şehir yetkilileri, hareketin kirliliği azaltmak amacıyla elektrikli arabaların kullanımını teşvik etmek için tasarlandığını söyledi.

GFX şarj eden elektrikli araçlar


Teklif kapsamında, 20.000 metrekare veya daha büyük tüm projeler yeni standardı karşılamalıdır. Halihazırda eyaletin kentsel gelişim departmanından onay almış ve belediye inşaat komitesi tarafından oybirliğiyle onaylanmıştır. Son karar belediye komiserine aittir.
Geliştiriciler, yalnızca 20.000 metrekarenin üzerindeki projelerde değil, aynı zamanda daha küçük projelerde de şarj altyapısı sunmaya fazlasıyla istekli olduklarını söylüyorlar çünkü elektrikli araçlar geleceklerdir. “Yaklaşık yirmi yıl önce, evlerdeki elektrik prizleri esas olarak odalardaki ana şalterlerle sınırlıydı. Sadece oturma odasında TV için, yemek odasında buzdolabı için, mutfakta iki üç noktada elektrikli aletler için ekstra prizler vardı. mikser, ekmek kızartma makinesi ve mikrodalga ve çamaşır makinesi için başka bir yerde. ama şimdi tüm avantajlı noktalarda sağlıyoruz çünkü cep telefonları, tabletler, dizüstü bilgisayarlar, wifi cihazları, Alexa ve birçok elektrikli cihazın bağlanması gerekiyor. şimdi ayrıca ekstra bir hat ekleyin. Hindistan Gayrimenkul Geliştiricileri Derneği Konfederasyonu Batı Bengal başkanı Sushil Mohta, “Müşterilerin arabalarının şarj edilebileceği otopark.
Credai, KMC’nin girişimdeki bilgi ortağıdır. 3 yatak odalı bir ünite 5kw elektrik çıkışına sahipken, garajda bir şarj noktasının sağlanması ek 3kw güç eklenmesi anlamına gelir. Bu da binanın elektrik yükünün 1,5 ila 1,7 kat artması anlamına geliyor.
Mohta, ofislerin ve alışveriş merkezlerinin bile ücretli otopark altyapısı sağlayacağını söyledi.
Credai Bengal başkanı Siddharth Pansari, geliştiricilerin pragmatik davranacaklarını ve hem düzenlemelere hem de yerel talebe dayalı olarak gerekli altyapıyı sağlayacaklarını söyledi.
Dhoot grubunun CEO’su Piyush Dhoot, özellikle iki tekerlekli araçlarda elektrikli araçların benimsenmesinin önemli ölçüde artması nedeniyle tüm projelerde şarj noktaları sağlamaya karar verdiklerini söyledi. Elektrikli araba satışları da artıyor.
Bu arada, KMC’nin park departmanı EV şarj istasyonları kurmak için otoparkların yanındaki alanları belirledi.