Sanatçı, manzarayı tuhaf yaratıklarla süslüyor. Satıcı bir süre sonra onları geri alır.

YeFu

Global Mod
Global Mod
Arazi sanatı, ilk yıllarda Amerika’da ortaya çıktı. O dönemde sanatçılar galerileri ve müzeleri terk ederek sanki protesto eder gibi üretim yapmaya çalıştılar. Taş dengelemeyi çok yakından takip eder, İngilizceden atkuyruklu, sakallı, tıknaz çocuk kavramlarını anlatır. Bu tür bir kavram, bir taş atımı gibi bir kenara atılabilir.


On beş yıl önce arazi sanatı ve taş dengeleme efsanesi Anglian Andy Goldsworthy hakkında bir belgesel film seyretmişti. Elleri onu o kadar büyüledi ki onları kendi gözleriyle görmek istedi.


Bu dürtüyle, Fransa’daki tatilim sırasında onun heykellerini aradım. Bir şey buldum ve beni büyüledi, beni cezbetti ve ben de yaratmaya başladım. Her şeyden önce beni bugün hala rahatsız ediyor.


Sivil giyimli, metal işlemek için kurşunlu bir presle çalışıyor. Dediğim gibi, devam et ve sat. Esas olarak evinin ekvatorunun çevresinde, yarattıklarının çöp gibi ormanları ve çayırları vardır. Aslında bunu nasıl yapacaksınız, bazı insanlar sizi bir yıllığına görecek, bazıları ise birkaç hafta veya birkaç saat içinde satışı geri alacaktır.


mst’de bulduğu malzemelerden yaptığı heykeller



Bu noktada, arazi sanatını düşünüyorum. Sadece üretimde değil, üretime karşı çok hassas olacak şekilde yapılmıştır. Satışa müdahale etmek istemiyorum, sadece biraz destekleyin ve anlık, uçucu bir şeyi geride bırakın. Sonra gidip Koudelka’nın yaratığımla ilgilenmesini izliyorum.


Açık arazide çeşitli heykeller, heykeller ve heykeller duruyor. Ancak yalnızca verilen şehirde bulduğu malzemelerden. Ve bunları çevrelerindeki hayvanları ve bitkileri kirletmeyecek şekilde kullanır. Hiçbir şeyi yırtmayın, kazmayın veya öğütmeyin. Pratik olarak sadece gevşek öğelerden oluşan bir koleksiyon.


Satmayan hiçbir şey söylemeyeceğim. Burada bağlayıcı, ip, kırıntı ve hatta yapıştırıcı yok.
Orada, Koudelkaeski esk landartist ve taş dengeleyici


Elimdekilerden sadece seninki. Burada farklı renkte yapraklar görüyorsunuz, burada yine kuru, kırık bir dal. Ayrıca çiçekleri veya tüyleri de çıkarabilirsiniz. Ve ıslak olduğunda harika bir çamurdur. Satmayan hiçbir şey söylemeyeceğim. Bağlayıcılar, ipler, kırıntılar ve hatta yapıştırıcılarla dolu bir gün bile yok.


Taşlar çok popülerdir ve sanatçının en sevdiği malzemedir. Tarlalardan tarlaları alın ve kenarlara ve kayışlara bir yığın halinde koyun. Sonra Ondej Koudelka taşları üst üste yığdı. Ekvatordan çok uzak olmayan bir yerde tarlada bir ejderha sürünüyor, şehrin diğer tarafında bir tür taş göz ve güneş var. Ve aniden geçerken bilinmeyen yaratıklar gördü.


Bağlayıcı olmadan bile, taş en uzun süre dayanır



Taşta, aptal kendi üzerine yığılmış durumda. Alt bağlayıcı ve kum olmadan. Taş dengelemenin özelliği olduğu gibi. Ben en uzaktaki taş yaratıklara pesto yaparım. Bana nahoş gelebilir, anlaşmazlık oldukça sık hatta güçlüdür.


Kafamda çizdiğimi resmedebiliyorsam tatmin olurum. Yaratık sürdüğü sürece, benim için çok da kötü değil. En az iki dakika, burada fotoğrafını çekmemek için, tüm elleri durdurabiliriz, yapabiliriz.


Yüzde yüz, böyle bir soe’ye giden yolun bir görev olduğunu onunla öder.


Eserlerinin nasıl satıldığını öğrenmek için birkaç gün, hafta veya ay sonra bazı yerlere geri döner. Bazıları dolu, başka bir yerde büyümüş, sanki üstünüze bir ağaç kütüğü devrilmiş, çiçek açınca birbirine dolanmış bir dul parçası. O da ağız dolusu kara sanatıdır. Üretmesine izin verin ve yaratıklarla yalnızca onun yapabileceği şekilde ilgilenin.


Sudeten köylerinde şenlikler



Ondej Koudelka yaratıkların günlük bir listesini tutmaz, onlara bir gün bile gülmeyin. Fotoğraf çekip sosyal medyadaki galeride sergileyeceğim. İsteyen olursa iletişime geçip tam koordinatları veririm. Ancak bazı kreasyonlarda fark etmez, bir gün içinde sanatçı olurlar.


Landart festivalleri yurt içinde ve yurt dışında çok popüler. Çek Cumhuriyeti’nde Knigsmhla pod Klnovec in Krunch horch ve Geopark Ralsko’dakileri seviyorum. Her ikisi de soyu tükenmiş Sudeten köylerinde geçiyor.


Oraya giden sanatçılar, şehrin hafızasına cevap vermeye ve yoldan geçenlere hitap edecek bir şeyler yaratmaya çalışırlar. Bunlar benim favorilerim. Çek kasaba halkının en ünlülerinden biri olan Koudelka, bu kasabalarda sadece harabeler olduğunu, bu nedenle en azından bir süreliğine kaybolan köylere hayat geri döndüğünü anlatıyor.


Ancak buna benzer toplantılardan da ilham alıyor. On beş yıl sonra bile bilmediğim bir yolu bana öğretecek meslektaşlarım var, l.


En çok, stantlardaki dalları uçuyormuş gibi görünecek şekilde dengeleyebilen Almanya’dan bir sanatçının kreasyonlarından etkilenmişti. Koudelka, dengeyi başka bir düzeye kaydırdığını kabul etti.


Tutarlılık ve sabır anahtardır



Mucize insanları seslendiren ilk kişi taş dengelemedir. avcı, taşların ren geyiğinin üzerine bu kadar dengesiz konumlarda nasıl yerleştirildiğine bakar, avcı taşların hemen düşmesi gerektiğini biliyormuş gibi genellikle yerinden oynar. Ortada da bu kadar, küçük kıza gülümse.


Ona göre anahtar sabırdır. Uzun bir saniye boyunca ve çoğu zaman bir dakika boyunca, bir sapı diğerinin üzerine gagalar ve bir denge bulur. Pedin dokunuşunun her milimetresi, eğimin her adımı belirleyicidir.


Bazı meslektaşlarım merkezli ve sabırlı olduklarını ve nirvana halinin meditasyona benzediğini iddia ediyorlar. Bilmiyorum, kıyaslayamaz, meditasyondan nirvanaya hiç ulaşmadı, o Ondej Koudelka.




Dünyanın en iyileri ABD’nin Teksas eyaletindeki bir atölyede buluşuyor. Ve beşinci yıl için Koudelka da oraya gidiyor.


Aşık olduğumda, turistlerin dağlardaki taşlardan ve kuru nehir yataklarından bolca bulduğu sözde unum yoktu. Onlara bir maymun veriyoruz, not.


Turistler tapınağın arkasında taş topladıklarında ve yerin amatör inşaatından dolayı yalak seçtiklerinde kızmıyor.


Nehir yataklarının satışı binlerce yıldır taşların altında bile şekilleniyor. Korunan bir peyzaj ülkesi olması boşuna değil. böyle bir yapı için avcının yerini bilmesi ve geri kalanını bozmamak için malzemeyi akıllıca seçmesi gerektiği sonucuna vardı.