Tara, Öde ve Seyahat Et: E-ödeme, otobüs yolculuklarını kolaylaştırıyor | Kalküta Haberleri

YeFu

Global Mod
Global Mod


KOLKATA: Belki zaten yerel pazarlarda kullanıyorsunuz, hatta Toto şoförünüze para ödüyorsunuz. Ancak, birkaç otobüs sahibi, sonsuz bozuk para sorununu ne durdurabilir? UPI yolcular için ödeme seçenekleri.
Dijital ödeme sistemini en son tanıtan, Bangur ve Shapoorji arasında çalışan KB16 rota otobüsleriydi. DN16/1 (Dhamakhali’den Barasat’a), Mourigram-Salt Lake minibüsü ve 56 (Ruiya Purbapara-Howrah) gibi diğer bazı güzergahlardaki bazı otobüsler de UPI ödemesini başlattı.
“Rotamızdaki çoğu yolcunun Sektör V, New Town ve Rajarhat ofislerine seyahat ettiğini gördük. Çoğu madeni para bir yana nakit taşımamayı tercih ediyor. Ücretlerin ödenmesi konusunda sık sık tartışmalara gireriz. Artık UPI ödemesini başlattığımıza göre, kondüktörün ödeme onayı için tek yapması gereken telefonuna bakmak. Bu aynı zamanda bilet düzenlerken ve uçaktan inerken kontrol ederken zaman kazandırır. Ancak herkes banka havalesiyle ödeme yapmadığı için eski sistem var olmaya devam edecek,” diye açıklıyor KB16 yolundaki bir çalışan.
“Duttabagan’dan Karunamoyee’ye gidiyordum. 15 tl ücret ödemek zorunda kaldım. Ama 100 Rs’lik bir banknotum vardı, kondüktör benden bozuk para istedi ama bende yoktu. Sonra UPI ile ödeyebileceğimi söyledi. Rahatladım” dedi bir yolcu.
“Güzel girişim. Daha fazla otobüs bu UPI ödeme sistemini uygulamalı” dedi. sayantan nandi, başka bir yolcu. “Birkaç yıl önce Bangalore’de otobüs hizmetlerine tanıtıldı. Hatta birkaç gün önce UPI aracılığıyla bir Toto için ödeme yapmıştım,” diye ekledi başka bir yolcu. Sandipan Ghosh.
Kolkata Bus-o-pedia genel sekreteri Aniket Banerjee, sistemin memnuniyetle karşılandığını ancak düzenlenmesi gerektiğini söyledi. “QR kodu, kötüye kullanılamayacak şekilde çerçevelenmelidir” dedi. Mumbai ve Bangalore gibi büyük şehirlerdeki otobüsler UPI ücret ödemesini kabul eder. Örneğin Mumbai’de, bu girişimin bir parçası olarak 10.000’den fazla kondüktöre benzersiz bir QR kodu verildi.