Vysoin’deki firmalar beşinci yılda maaşları, ödenekleri ve yüzde onunu artırıyor

YeFu

Global Mod
Global Mod
Bosch Güç Aktarma Organları Yüzde 9,6 ile birinci



Vysoin’in en büyük işvereni olan Jihlava şirketi Bosch’ta yeni bir toplu sözleşme imzalandı – burada yaklaşık 4.500 kişi çalışıyor. Önümüzdeki yıl bu şirketin çalışanları ücretlerinin toplam yüzde 9,6’sını alacak. Tarifeler ve doğrudan göstergeler artırılacak ve bazı fayda paketleri de ayrı ayrı değerlendirilecek. Buna ek olarak, Bosch Powertrain çalışanlarının 2025 yılı için maaş artışı olasılığı da mevcut. Sözleşmeye göre yüzde sekiz oranında bir artış daha alacaklar.


Buradaki sendikanın başkanı Ladislav Melichar’a göre toplu sözleşme bu yıl yenilendi. hayat pahalılığı elbette artıyor. Ancak Bosch şirketinin çalışanlarının, ortalama maaşları sayesinde bu zorlu dönemi diğer çalışanlardan biraz daha iyi atlatabilecekleri bir gerçek. Bu nedenle böyle bir toplu sözleşme yapmayı başardığımız için mutluyuz. Melichar, havada bir metre bile alamasak bile bunun çok iyi bir sonuç olduğunu düşünüyoruz, diye özetledi.


Otomotiv sektörüne yönelik bileşenlerin üretildiği bir şirkette zincir halkası tehlikesi yoktur. İşim yüksekte ve başımın üstünde. Editörden editöre, başkan eklendi.


Dukovany enerji santrali Yeni bir çalışan arıyoruz



EZ Group’tan Jadern elektrrná Dukovany çalışanları önümüzdeki yıl için yüzde sekiz maaş artışından eminler. Mevcut 1.570 çalışan sayısına ek olarak, geçtiğimiz birkaç yılda olduğu gibi daha fazlası da olacak.


Santralin sözcüsü Ji Bezdk, bunun yaklaşık yüz yeni çalışanın işe alınmasıyla başlayacağını belirtti.


ICOM aktarımı Ücretler yüzde 6 artacak



Jihlav’da bulunan nakliye şirketi ICOM taşımacılığında çalışan insanlardan daha iyi maaş alıyordu. Yaklaşık 1.500 kişiyi istihdam ediyor ve bunların 1.200’ü aptal. Beşinci yılda en az yüzde altı maaş artışı bekliyoruz. Şirket sözcüsü Michaela Dolealov, bunun nedeninin, çalışanları için çalışma ortamını iyileştirmeye çalışan şirketin ekonomik sonuçları ve uzun vadede dolu olması olduğunu söyledi.


N day’a göre şirket, çalışanlarından maaş kesintisi konusunda herhangi bir baskı hissetmiyor. Çalışanlarımız tekrarlanan maaş artışları sayesinde bize uzun süre güvenebilirler. Ayrıca geçtiğimiz beş yılda olduğu gibi birçok kişiye yıllık ikramiye ödeyebildiğimizi ve böylece bir sosyal yardım programı başlattığımızı açıklayan kendisi, yalnızca bu yıl sosyal yardımlara yapılan yatırımın 12 milyon kronu aştığını kaydetti.


BAŞARI Enflasyon nedeniyle olağanüstü



Hatta yaklaşık 440 kişinin çalıştığı bir diğer nakliye şirketi olan Rus şirketi ZDAR’da bile çalışanlarına karşı yükümlülüklerini yerine getiriyorlar. Genel editör Richard Latislav, bir toplu sözleşme imzalamış olmamıza ve 2024’ün sonuna kadar, 1 Ocak’tan itibaren temel ücret oranını bireysel çalışma gruplarına göre yüzde on ve dokuz oranında artıracağımızı söyledi. Şirket yönetimi bu şekilde özellikle devam eden yüksek enflasyona tepki gösteriyor. Clem, 2022 ve 2023 yıllarında olduğu gibi çalışanların reel ücretlerinin beş yıl bile düşmemesini sağlayacak.


Ancak bazı nakliye şirketlerinin çalışanlarını başka türlü ödüllendirmemesinden sıkıntı duyuyoruz. Şirkette ortalama brüt aylık maaş 40 bin krondu. Bazı ulaşım şirketlerinin kamuya açık bilgilerine bakarak kendime bu maaşın 20.000 dolara ulaşmasını nasıl açıklayabiliriz? editöre sorar.


Ona göre bu şirketler sözde asgari ücreti sadece fikirlere göre değil, sevkiyatçılara ve kişilere göre de ödüyorlar gibi görünüyor. Paranın geri kalanı vergi ve sigorta gibi başka bir biçimde görülebilir. Latislav, bunu başaramayacağını veya gitmek istemediğini söyledi.


Depolama ve otobüs taşımacılığındaki yeni projeler nedeniyle ZDAR, daha fazla fikir için beş yıllık danışmanlık hizmeti açmayı planlıyor. Ancak editöre göre bunları bulmak kolay değil, bu nedenle şirketin yarısını toplamak zorunda.


MEDİNE Ortalama yüzde altı artış



Plastik aletler ve implantların geliştirilmesi, üretimi ve dağıtımıyla uğraşan Novho Msta na Morav merkezli MEDIN şirketinde ücretler ortalama yüzde altı artacak. Şirkette yaklaşık 330 kişi çalışıyor.


GİBİ Tam gümrük ücreti için ekibi arayın



Rus mühendislik şirketi AS’nin yaklaşık 1.500 çalışanı da maaşlarını alacak. Şirketin personel editörü Petr Havelka, tam ekonomik sonuçlara bağlı ekip ödülleri ve bireysel yatırım ücretleri şeklinde ücretleri artıracağımızı ve ortalama brüt ücretleri 2023’e kıyasla en az yüzde beş artırmaya kararlı olduğumuzu söyledi.


Kendisi, bu adımda şirketin hem çalışanların koşullarını iyileştirme çabasını hem de piyasanın mevcut durumuyla ilgili belirsizlik derecesini dikkate aldığını ekledi. Havelka, bu nedenle sendikalarla, özellikle kitlesel ve üç ayda bir göz ardı edilemeyecek miktarda takım ödülleri şeklinde bu telaşa son verme konusunda anlaştık, dedi.


Şirkete verdi Maliyetlere dikkat edin



Bölgedeki bazı şirketlerde ücret görüşmeleri henüz başlamadı ya da 2024 baharına kadar toplu sözleşmeler imzalandı. Yıl sonunda Okky ve Toyota için otomobil parçaları üreten Brod şirketi Futaba Czech, anlaşmaya varacak. Bu konuyla ilgili müzakerelere başlayın. esas olarak gövde ve şasi parçaları ve giriş sistemleri.


Otomotiv sektörü enerji, malzeme fiyatları ve diğer maliyetlerdeki artıştan güçlü bir şekilde etkilendi. Bu nedenle, her iki taraf için de kabul edilebilir olacak, kolektif olarak müzakere edilmiş bir uzlaşmanın bulunması gerçekten önemli olacaktır. Futaba adına yönetimden sorumlu genel müdür Petr Charvt, “Fakat ben bir iyimserim ve bunun nedeni geçmişteki müzakerelerin -zor da olsa- her zaman yapıcı ve açık sözlü olmasından kaynaklanıyor” yorumunu yaptı.


Valeo Humpolec şirketinin sözcüsü Gbor Iffland da otomotiv sektöründeki durumu doğruluyor. Müşterilerimizle, yani otomobil endüstrisiyle rekabetçi kalmamızı sağlayacak, ekonomik açıdan uygun bir tane bulmaya çalışıyoruz. Iffland, işveren ve çalışanlar olarak bu işte birlikte olduğumuzu belirtti. Ancak tarife ücretlerindeki artıştan sonra, Iffland, bölgedeki işgücü piyasasının rekabetçiliğini ve çalışanların motivasyonunu artırmak istiyoruz, diye ekledi.