Yeni çöküş korkuları, Ew Metro’nun tüm çalışmasını yavaşlatabilir | Kalküta Haberleri

YeFu

Global Mod
Global Mod
KOLKATA: Doğu-Batı Metrosu için başka bir aksilik daha var, çünkü müteahhitler yeni çökme korkusuyla, ikiz tünelleri Raja Subodh Mallick Meydanı’ndaki havalandırma bacasına bağlamak için Nirmal Chunder Caddesi’ndeki işi bıraktılar.
Engel, Aralık 2023’ten itibaren Hindistan’ın ilk su altı metrosunun tam çalışmasını daha da geciktirebilir.

sdajkf


Geçen yıl 1 Nisan’dan bu yana Lenin Sarani kavşağında kısmen kapatılan yol yeniden trafiğe açıldı. Esplanade’den Sealdah’a kadar olan son 1,5 millik bölümün inşası için sözleşme imzalanan ITD ITD-Cementation, işi daha su geçirmez bir şekilde yapma planları üzerinde çalışıyor. Havalandırma bacasının ana tünellere bağlanmasına izin verecek patikalar oluşturmak için benimsenen Yeni Avusturya Tünel Açma Yöntemi (NATM) kullanılarak Nirmal Chunder Caddesi’nin altındaki mikro tünel açma çalışmasının başka bir çökmeye neden olabileceğinden endişe ediliyor. 16 km’lik doğu-batı metro koridorunun yürütme ajansı Kolkata Metro Rail Corporation (KMRC) MD, NC Karmali, “ITD, programı gözden geçirme işini durdurdu” dedi.
Mikrotünel çalışmasının başka bir çöküntüye neden olacağından korkan çalışmalar, tüm bu aylar boyunca yavaş ilerlemişti. “NATM, dar alanlarda tünel açan en son teknoloji olsa da, NATM’nin sağlam bir temele ihtiyacı var. Aynı zamanda toprağı güçlendirmek için hafriyat yapıldığı için çalışma yavaş ilerledi. Nirmal Chunder Caddesi’ndeki barikat Ekim ayında üç ay uzatıldı, ancak biz hala emin değiliz. Toprak son derece fakirdir. Suda çalışmak gibi,” diyor ITD ITD-Cementation CEO’su Rupak Sarkar.
Sarkar, ITD’nin zemini incelemek ve havalandırma bacasını ikiz tünellere bağlamak için alternatifler bulmak üzere İsveç ve Avustralya’dan uzmanlara ve Norveç’ten zemin stabilizasyon mühendislerine danıştığını söyledi. Doğu-Batı Metrosu’nun son aşamasını daha da geciktirerek, istasyonlar arasındaki metro tünellerinde hava sirkülasyonunu artırmak için inşa edilen şaftı bağlama şeklindeki kritik görevin mevcut gecikmesi konusunda kararlı değildi. ITD ayrıca Sealdah istasyonundan üç çapraz geçişin kaldırılması için bir alternatif üzerinde çalışıyor.
Bowbazar’daki bir tahliye bacası, East-West Metro’nun en son Howrah Maidan seferini çevreleyen belirsizliklere yanıt olabilir.
Üç çapraz geçidin (CP’ler) hassas çökme bölgesine – Bank of India-BB Ganguly Caddesi kavşağında, bir diğeri Madan Dutta Lane’de ve üçüncüsü Hidaram Banerjee Lane’de – sığması için bir tahliye bacası inşa etmek için alternatif bir fikir taslağı hazırladı. – bırakılabilir. İkinci geçidin inşası, geçen yıl 14 Ekim’de 12 evin hasar gördüğü ve 180 sakinin tahliye edildiği en son felakete yol açtı.
bu kaza öncesinde yine Bowbazar’da iki tane daha vardı. İlki, 31 Ağustos 2019’da, bir tünel felaketinin Durga Pituri Lane’in 300 metrelik bir yarıçapındaki evlerin çökmesine ve yaklaşık 800 sakinin yerinden olmasına neden olduğu zamandı. Geçen yıl 11 Mayıs’ta meydana gelen bir başka çökme, 160 sakinin tahliye edilmesine neden oldu.