Ancak insanlar yakında bu markaya elveda diyecekler – daha modern bir versiyon hazır, bu aynı zamanda Židár katkı kuruluşlarının grafiklerini de kapsayacak, böylece sunumları şehre uygun olacak.
“Žďár nad Sázavou 2016’dan beri mevcut logoyu kullanıyor, yani bu yıl biraz yenilendi. Ancak logo temelde tek başına, yalıtılmış ve herhangi bir kurumsal kimliğe, yani şehrin ve kuruluşlarının kapsamlı görsel kimliğine sahip olmadan işlev görüyor”, diye tanımladı Židár belediye başkanı Martin Mrkos.
Ona göre bireysel “kartpostalların” mevcut grafikleri çok parçalı. Mrkos, “Orada hiçbir bağlantı hattı bulamazsınız, şehre bağlantı yoktur, sistem entegre değildir” diye vurguladı.
Minimalist tema
Bu nedenle belediye binası 2021’den beri yeni bir logo bulmak için çalışıyor. Bunun için kendisi de aslen Žďárlı olan Studio Joch’tan Lukáš Joch’u ve Jihlava stüdyosu Dizen design’dan Jan Janeček’i davet etti.
Ve bu işbirliği şehir için yeni bir markanın ortaya çıkmasını sağladı: minimalist bir yıldız motifi. Toplamda üç konsept oluşturuldu. Lukáš Joch, “Ve tabii ki en komik olan kazandı” dedi.
Ona göre yıldız çok basit görünüyor ama ona giden yolların çok daha derin bir anlamı var. “Öncelikle yıldız işareti başarı anlamına gelir. Ama aynı zamanda tüm konseptin fikriyle de ilgili – Žďár’ın iki ucunu birleştiriyoruz. Bir yanda kat planında yıldızı bulabileceğiniz muhteşem Santini kilisesi, diğer yanda ise makinelerin onlarca yıldır döndüğü teknolojik, yenilikçi, ilerici tarafı olan Žďár var.” Lukáš Joch arka planı şöyle anlattı: logonun yaratılışı – tarih ile günümüz arasındaki bağlantı.
Logonun ikinci yazarı, beş köşeli sembolün sunduğu diğer kavrama olanaklarını gündeme getirdi. “Bu, yalnızca Zelená hora’daki kiliseye referans olarak değil, aynı zamanda yaygın olarak kullanılan bir dipnota referans olarak yıldız işareti olarak da işlev gören bir temel taşıdır. Bu bağlantılar aracılığıyla Žďár nad Sázavou’nun neyle ilgili olduğunu basitçe açıklayabiliriz. Bu mimaridir, doğadır, bir dizi başka şeydir” diye tanımladı Jan Janeček.
Ona göre şehir aynı zamanda kendisini Yaylaların Yıldızı olarak da tanıtıyor. Yazarlar ayrıca logoya To je Žďár sloganını da eklediler. “Ve bu o kadar basit ve özlü ki başka hiçbir şeye gerek yok. Bu, tüm fikrin altını çiziyor” dedi Janeček. Ayrıca, beş köşeli yıldızın birçok insan için olumsuz çağrışımları olması nedeniyle yazarların yıldızın ideal şeklini bulmasının zor olduğunu da itiraf etti; komünizmle ilişkilidir. Logonun temel rengi, Židár’ın bol yeşilliklerini ve Yaylaların doğasını simgeleyen yeşil olacaktır.
“Sonra elimizde bir nehir gibi mavi ve tamamlayıcı bir renk olan antrasit, kayalar ve taşlar var. Bu temel üç renklidir” diye açıkladı Lukáš Joch. Ona göre, belirli bağışçı kuruluşların renkleri, tarihsel olarak verilen logolara dayanacak, ancak elbette değişikliklere uğrayacak.
“Gerekli bir adımdı”
Belediye Başkanı Mrkos, üslubun birleştirilmesinin katkı sağlayan kuruluşlar tarafından da memnuniyetle karşılandığını, zira kamuya sunumlarının grafiklerinin artık oldukça kopuk olduğunun farkına vardıklarını belirtti.
Bu, örneğin Active eğlence merkezinin yöneticisi Romana Šimurdová tarafından doğrulanmıştır. “Bu kesinlikle gerekli olan bir adımdı. Ayrıca ortaya çıkan logoyu ve şehrin katkı sağlayan kuruluşlarla bağlantılı yepyeni görsel kimliğini de beğendim. Değişimin çok daha erken gerçekleşmemiş olması çok yazık” dedi Šimurdová.
Oldukça yeni bir web sitesine sahip olan Active, rengarenk logosunun son hali uzun süredir aranıyordu. Yeni yeni yerleşti ve yaygın olarak kullanılmaya başlandı. Yönetmen, “Mevcut logonun içerdiği her şeyin yeni logoya yıldız işaretiyle yansıtılacağını umuyorum” diye inanıyor.
Şu anda temel bir kılavuz hazırlanıyor, ancak yine de detaylandırılması ve yavaş yavaş “logonun hayata geçirilmesi” gerekiyor. Yazar ikilisine göre önlerinde hâlâ yapacak çok iş var. Ancak basit yıldız sembolü, örneğin uygulamalarda veya basılı materyallerde sonsuz kullanım olanakları sunar. “Yıldızı küpe olarak da takabilirsiniz, bir ceketin yakasına da takabilirsiniz, şehirdeki polis arabalarını süsleyebilir. Ancak asıl amaç insanların bunu mümkün olduğunca kullanmasıdır” diye vurguladı Joch.
Şehrin yeni görsel kimliğinin şu ana kadarki maliyeti KDV hariç 249 bin kronu buluyor.
“Žďár nad Sázavou 2016’dan beri mevcut logoyu kullanıyor, yani bu yıl biraz yenilendi. Ancak logo temelde tek başına, yalıtılmış ve herhangi bir kurumsal kimliğe, yani şehrin ve kuruluşlarının kapsamlı görsel kimliğine sahip olmadan işlev görüyor”, diye tanımladı Židár belediye başkanı Martin Mrkos.
Ona göre bireysel “kartpostalların” mevcut grafikleri çok parçalı. Mrkos, “Orada hiçbir bağlantı hattı bulamazsınız, şehre bağlantı yoktur, sistem entegre değildir” diye vurguladı.
Minimalist tema
Bu nedenle belediye binası 2021’den beri yeni bir logo bulmak için çalışıyor. Bunun için kendisi de aslen Žďárlı olan Studio Joch’tan Lukáš Joch’u ve Jihlava stüdyosu Dizen design’dan Jan Janeček’i davet etti.
Ve bu işbirliği şehir için yeni bir markanın ortaya çıkmasını sağladı: minimalist bir yıldız motifi. Toplamda üç konsept oluşturuldu. Lukáš Joch, “Ve tabii ki en komik olan kazandı” dedi.
Ona göre yıldız çok basit görünüyor ama ona giden yolların çok daha derin bir anlamı var. “Öncelikle yıldız işareti başarı anlamına gelir. Ama aynı zamanda tüm konseptin fikriyle de ilgili – Žďár’ın iki ucunu birleştiriyoruz. Bir yanda kat planında yıldızı bulabileceğiniz muhteşem Santini kilisesi, diğer yanda ise makinelerin onlarca yıldır döndüğü teknolojik, yenilikçi, ilerici tarafı olan Žďár var.” Lukáš Joch arka planı şöyle anlattı: logonun yaratılışı – tarih ile günümüz arasındaki bağlantı.
Logonun ikinci yazarı, beş köşeli sembolün sunduğu diğer kavrama olanaklarını gündeme getirdi. “Bu, yalnızca Zelená hora’daki kiliseye referans olarak değil, aynı zamanda yaygın olarak kullanılan bir dipnota referans olarak yıldız işareti olarak da işlev gören bir temel taşıdır. Bu bağlantılar aracılığıyla Žďár nad Sázavou’nun neyle ilgili olduğunu basitçe açıklayabiliriz. Bu mimaridir, doğadır, bir dizi başka şeydir” diye tanımladı Jan Janeček.
Ona göre şehir aynı zamanda kendisini Yaylaların Yıldızı olarak da tanıtıyor. Yazarlar ayrıca logoya To je Žďár sloganını da eklediler. “Ve bu o kadar basit ve özlü ki başka hiçbir şeye gerek yok. Bu, tüm fikrin altını çiziyor” dedi Janeček. Ayrıca, beş köşeli yıldızın birçok insan için olumsuz çağrışımları olması nedeniyle yazarların yıldızın ideal şeklini bulmasının zor olduğunu da itiraf etti; komünizmle ilişkilidir. Logonun temel rengi, Židár’ın bol yeşilliklerini ve Yaylaların doğasını simgeleyen yeşil olacaktır.
“Sonra elimizde bir nehir gibi mavi ve tamamlayıcı bir renk olan antrasit, kayalar ve taşlar var. Bu temel üç renklidir” diye açıkladı Lukáš Joch. Ona göre, belirli bağışçı kuruluşların renkleri, tarihsel olarak verilen logolara dayanacak, ancak elbette değişikliklere uğrayacak.
“Gerekli bir adımdı”
Belediye Başkanı Mrkos, üslubun birleştirilmesinin katkı sağlayan kuruluşlar tarafından da memnuniyetle karşılandığını, zira kamuya sunumlarının grafiklerinin artık oldukça kopuk olduğunun farkına vardıklarını belirtti.
Bu, örneğin Active eğlence merkezinin yöneticisi Romana Šimurdová tarafından doğrulanmıştır. “Bu kesinlikle gerekli olan bir adımdı. Ayrıca ortaya çıkan logoyu ve şehrin katkı sağlayan kuruluşlarla bağlantılı yepyeni görsel kimliğini de beğendim. Değişimin çok daha erken gerçekleşmemiş olması çok yazık” dedi Šimurdová.
Oldukça yeni bir web sitesine sahip olan Active, rengarenk logosunun son hali uzun süredir aranıyordu. Yeni yeni yerleşti ve yaygın olarak kullanılmaya başlandı. Yönetmen, “Mevcut logonun içerdiği her şeyin yeni logoya yıldız işaretiyle yansıtılacağını umuyorum” diye inanıyor.
Şu anda temel bir kılavuz hazırlanıyor, ancak yine de detaylandırılması ve yavaş yavaş “logonun hayata geçirilmesi” gerekiyor. Yazar ikilisine göre önlerinde hâlâ yapacak çok iş var. Ancak basit yıldız sembolü, örneğin uygulamalarda veya basılı materyallerde sonsuz kullanım olanakları sunar. “Yıldızı küpe olarak da takabilirsiniz, bir ceketin yakasına da takabilirsiniz, şehirdeki polis arabalarını süsleyebilir. Ancak asıl amaç insanların bunu mümkün olduğunca kullanmasıdır” diye vurguladı Joch.
Şehrin yeni görsel kimliğinin şu ana kadarki maliyeti KDV hariç 249 bin kronu buluyor.