Žďár'daki tarihi kuyu, fırının temelleri ve tuğla kurutma tesisi şehrin çevre yolu tarafından emilecek

YeFu

Global Mod
Global Mod
Bu tuğla fabrikalarını bir yerde araştırın ve belgeleyin, büyüklüğü Brnnsk ve Jihlavsk caddeleri arasındaki köprünün inşasıyla absorbe edilmedi. Mayıs ayının başından bu yana burada koruma amaçlı arkeolojik araştırmalar yapıyoruz. Keşfettiğimiz alan yaklaşık 30 metre genişliğinde, 80 ve 100 metre uzunluğundadır. Ancak arkeolog Jakub Tsnohldek, tuğla fabrikasının tüm alanının çok daha açıkta olduğunu söyledi.


Böylece eski şirketin alanının yaklaşık yarısı tente ve çatıların altına gizlenmişti. İnşaattan etkilenmeyecek ve gelecekte arkeologları Tsnohldek'e görevlendirdi.


Ona göre geri kalanlar birkaç tuğlanın kazılması sayesinde civarda bulunmuştur.


Mümkün olduğu kadar çok yeri keşfedin



Bulunabilir, işçiler şimdiye kadar bunları yapmış, tuğla fabrikasındaki kapının nasıl göründüğünü ve geçen yüzyılın 70'lerinde yıkılan şirketin bir zamanlar nasıl çalıştığını açıklayabilirler. Arkeologlar, diğer şeylerin yanı sıra, fırın daireleri ve tuğla şaft birikintileri, bir kuyu ve arabaların doldurulmamış tahılı fırına ve ardından fırına taşıdığı yürüyüş yollarını keşfettiler.


Muhtemelen en ilginç olanı, teknolojik bir fırın görevi gören binanın duvarlarının temelleridir. İç kısmında, örneğin tuğla yapımı için preslerin, boruların ve Jestavek tuğlalarının bulunduğu birkaç odayı inceleyeceğiz. Tsnohldek'e göre, birinci katta bir harman değirmeninin inşa edildiği kereste fabrikaları, hatta buhar motoru için depolar var.


Böylece drenaj boruları açığa çıkarıldı veya tuğla teknolojisi için ilk önce suya ihtiyaç duyuldu. Kil ve tuğla kili, ilk aşamada değirmende karıştırılan su ve tuzla preste preslendi. Oradan aşağıya doğru yürüdü. E-kanallardan biri olan Tsnohldek, elbette makineden su sızıyordu, bu yüzden onu çıkarmanız gerekiyordu, diye açıkladı.


Ancak arkeologlara göre dünya şimdiye kadar nispeten az sayıda eser üretmiştir. Esas olarak şirketin ürettiği tuğla ürünler, dikiş makineleri, madeni paralar, çeşitli eşyalar veya 20. yüzyılın başlarından kalma bir oyuncak bebeğin bacağı ile ilgili.


Tuğla fabrikası 1898'de kuruldu; ilk patlama, Alman işadamı Karel Lw'ye ait olduğu ilk cumhuriyet sırasında görüldü, ancak kendisi aynı zamanda Jihlavsk'taki birkaç tekstil fabrikasının da sahibiydi. rsk kabloyu modernize etti, örneğin Novk & Jahn'dan yeni bir makine ve 30 beygir gücünde bir buhar makinesi satın aldı. Fayans, kanalizasyon boruları ve 1930'lu yıllarda her zaman talep gören kaplumbağa imalatını başlattı. Ru nad Szavou kasabasının Bölge Müzesi tarihçisi Miloslav Lopaur, ürünlerin teslimatının şirketin kamyon taşımacılığıyla gerçekleştirildiğini yazdı.


İlk başta zorla, sonra çöplük



2. Dünya Savaşı kurtunun tutuklanmasıyla, sahibinin ölümünün ardından iş adamının kızları tarafından işletilen tuğlahaneye zorunlu ceza verildi. Trenin ardından şirket kamulaştırıldı. Kapatıldığı 1970'li yıllara kadar Zbo vak üretti. Bunun kârsız bir operasyondan kaynaklanmadığını veya ana yatağın etkilenmediğini varsayıyorum Bay Tsnohldek.


Arel teri bir depo görevi görüyor ve moloz yığınının altında yavaş yavaş kayboluyordu.


Bir zamanlar başarılı olan işletmenin kalıntıları, şehir çevre yolunun inşaatı sırasında ekskavatörler ve diğer makineler tarafından yakında yok edilecek olsa bile, tuğla fabrikası en azından dijital biçimde korunmaya devam edecek. Böyle bir belgeleme nasıl hayal edilir? Onun için asıl adım adım ve özenli çalışma arkeologdur.


İlk aşamada toprağın mekanik olarak vidalanmasını gerçekleştireceğiz. Daha sonra yüke göre çapalarla, çöplerle ve kirlerin uzaklaştırılmasıyla reklam çalışması yapılır. Tsnohldek, daha sonra hem alanın tamamının hem de çeşitli detayların drone görüntüsüne dik olarak düzenlendiğini açıkladı.


Mekan değiştirildikten sonra alanın dijital haritası oluşturulur. Vahşi doğada uzmanlar depolar, kaldırımlar ve kanallar gibi bireysel durumların fotoğraflarını çekiyor ve formülleri giriyorlar.


Artık alanın yarısı araştırıldı, dolayısıyla Archaia Brno yakında bu kesintileri binalara devredecek. Makine dairesi deposuna odaklanacağız, en karmaşık olanıdır. Tsnohldek, burada bir süre kalacağımızı tahmin ediyorum, yaklaşık iki hafta kalacağımızı ekledi.